skip to Main Content
شیوع ۳۳درصدی اختلالات روانی میان کارگران
جامعه کیوسک

شیوع ۳۳درصدی اختلالات روانی میان کارگران

میزان شیوع اختلالات روانی در ایران ۲۵ درصد اعلام شده در حالیکه این میزان در جامعه کارگری از میزان بیشتر است و عدد ۳۳ درصد را نشان می‌دهد. این آمار را معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و گفته افسردگی و اضطراب از جمله اختلالات روانی در جامعه کارگری کشور است.

به گفته حسین مدنی اجرای طرح پیمایش ملی وضعیت شیوع اعتیاد در جامعه کارگری نشان داد ۳۳ درصد از کارگران، دچار انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطرابند و آمار بیانگر این است که در مسأله سلامت روان کارگران وضعیت حاد و نگران کننده‌ای داریم.

او همچنین گفته وزارت کار برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را در مناطق ویژه و مناطق آزاد برگزار کرده است که عسلویه نخستین پایگاهی است که برنامه‌های فوق در این منطقه اجرا شده.

آمار اعتیاد در کاگران پارس‌جنوبی که عمدتا در عسلویه سکونت دارند بسیار بالاست. وضعیت رفاهی و پرداخت حقوق این کارگران هم آشفته و غیراستاندارد است.

شرایط سخت کار، دستمزد پایین، پرداخت‌نشدن به موقع دستمزدها، نداشتن قراردادهای بلندمدت، بیمه‌نشدن از طرف کارفرما و تهدید به اخراج عواملی است که دائما فشار بر کارگران را افزایش می‌دهد.

 

 

همچنین بخوانید:  آفت درمان به جان مبتلایان به تالاسمی‌
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗