skip to Main Content
حافظی: آشفتگی گزارش تلفیق بودجه شهرداری در سال ۹۱ شرم‌آور است
جامعه کیوسک

حافظی: آشفتگی گزارش تلفیق بودجه شهرداری در سال ۹۱ شرم‌آور است

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با فاجعه خواندن گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال ۹۱، گفته صورتحساب ۳۳ فقره حساب بانکی در اختیار حسابرس قرار نگرفته است.

او با تاکید بر اینکه باید جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود اضافه کرده از مهمترین مواردی که حسابرس در اغلب بندها مورد اشاره قرار داده همکاری‌نکردن مجموعه‌های اجرایی شهرداری در ارائه اطلاعات، مدارک و مستندات مورد نیاز حسابرس است.

به گفته او در سرفصل موجودی‌های نقدی، شاهد اقلام باز صورت مغایرت‌های بانکی و ثبت‌نشدن برداشت و واریز مبالغی از وجوه نقد در حساب‌ها هستیم، همچنین فعالیت عمده شرکت جهان خارج از حیطه نظارت و عمدتا غیرمنطبق با ضوابط و مقررات و شفافیت است.

حافظی اضافه کرده رعایت‌نشدن صرفه و صلاح در همکاری با یکی از تعاونی‌های خاص، واگذاری چندین باب ساختمان به اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف بدون قرارداد اجاره و دریافت اجاره‌بها و ثبت‌نشدن مبالغی از درآمدهای تحقق‌یافته در دفاتر از موارد تخلفی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

او با بیان اینکه بخشی از املاک منطقه ۲۲ به ارزش ۴۴ میلیارد تومان به علت نامعلوم از دفاتر خارج شده است، از معاون شهردار خواسته تا درباره این املاک و چرایی خروج آن از دفاتر پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر این گزارش را «شرم‌آور» خوانده و گفته ۲۳۴ پرونده درآمد در مناطق ۲، ۳، ۷، ۱۱ و ۱۹ به مبلغ ۸۳۸ میلیارد تومان و قرارداد منطقه ۱۱ به مبلغ ۶۲ میلیارد تومان به حسابرس ارائه نشده است، همچنین ۴۶۵ میلیارد تومان مغایرت در درآمدهای مناطق ۱، ۲، ۱۲ و ۲۲ وجود دارد و اسناد هزینه ۶۹۰ میلیارد تومان در شهر آفتاب به موسسه ارائه نشده است، لازم است شهرداری به این موارد پاسخگو باشد.

همچنین بخوانید:  سونامی قیمت‌ها در بازار نشر

پیشتر هم بارها اعضای شورای شهر به آشفتگی حساب‌های مالی شهرداری تهران اعتراض کرده بودند، با این حال در همه موارد این گزارش‌های مالی مغشوش از طرف شورای شهر تهران تایید شده و به موارد تخلف رسیدگی نشده است. میزان هزینه‌های فاقد سند در سال ۹۰ و ۹۱ به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗