skip to Main Content
از نیمه ۹۴تاکنون هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نشده
جامعه کیوسک

از نیمه ۹۴تاکنون هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نشده

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد گفته از نیمه ۹۴ تاکنون هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نشده و ساماندهی بیمه، یک مطالبه جدی از طرف کارگران است.

به گفته علی یارمحمدی برای سال ۹۶، ۲۰۰ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اعلام شده ولی تا این لحظه، این سهمیه به کارگران اختصاص نیافته و در هیچ کجای کشور، کارگر ساختمانی بیمه‌شده جدید نداریم.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه بحث به ناکارآمدی سهمیه‌بندی اشاره کرده و گفته سهمیه‌بندی بیمه هم بی‌معناست و هم غیرقانونیست و حقوق کارگران را ضایع می‌کند. انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با طرح معیوب سهمیه‌بندی به شدت مخالفند، اما صدای مخالفت ما تا کنون به جایی نرسیده است.

او همچنین اضافه کرده در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی، مصیبت کم نداریم؛ رکود در بخش ساختمان، کارگران متخصص و حرفه‌ای ساختمان را با بیکاری‌های گاه و بیگاه مواجه کرده و همین مساله، بیمه را هم به چالش کشیده‌است.  بازرس تامین اجتماعی سراغ کارگر بیمه شده می‌رود و متوجه می‌شود که سر ساختمان نیست و به همین دلیل اقدام به قطع بیمه او می‌کند.

کارگران ساختمانی در حالی بیمه نمی‌شوند که بیشترین حوادث کار برای این دسته از کارگران اتفاق می‌افتد و ۶۰درصد از مرگ‌های حوادث کار، در کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد. همچنین در سال‌های گذشته از یارانه بیمه کارگران هم سوء‌استفاده شده و ٢٠٠‌هزار پولدار ایرانی به اسم کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند تا حق بیمه کمتری بپردازند و بازنشسته شوند.

همچنین بخوانید:  نیروی کار ارزان در پوشش حق‌التدریس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗