skip to Main Content
فرونشست زمین در تهران ۹۰برابر استانداردهاست
جامعه کیوسک

فرونشست زمین در تهران ۹۰برابر استانداردهاست

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفته فرونشست زمین در تهران به دلیل بی‌توجهی‌ها به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است.

محمد درویش همچنین گفته در چهار سال گذشته سطح آب‌های زیرزمینی بین هفت تا ۱۷ متر کاهش یافته و فرونشست زمین به ۹۰ برابر حد استاندارد اتحادیه اروپا رسیده است.

او همچنین با اشاره به اینکه مصوبه برج‌باغ‌ها «یکی از مصوبات ننگین شورای شهر تهران است» گفته نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰هکتار از باغ‌های تهران با این مصوبه از بین رفتند.

درویش همچنین با تاکید بر اینکه ایرانیان روزی ۸۰میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند، اضافه کرده در شرایط عادی یک جمعیت ۸۰ میلیونی باید ۴۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته باشد، ولی این میزان در ایران دو برابر است و به آلودگی هوا دامن زده ست.

شرایط زیست محیطی در همه مناطق ایران به وضعیت بحرانی نزدیک می‌شود. خشکسالی، استفاده بی‌رویه از ذخایر آب و ناکارآمدی در مدیریت آب، سدسازی‌های غیرعلمی، از بین‌بردن پوشش گیاهی و عواملی از این دست باعث‌ فرونشست زمین، به راه‌افتادن توفان‌های گردوغبار و مهاجرت زیست‌محیطی شده است. همچنان دولت برنامه جامع و مشخصی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست در ایران ندارد.

همچنین بخوانید:  سفارت آمریکا در بیت‌المقدس: درگیری در غزه پیش از افتتاحیه جنجالی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗