skip to Main Content
فقط یک‌سوم کودکان کار زیر نظر بهزیستی قرار دارند
جامعه کیوسک

فقط یک‌سوم کودکان کار زیر نظر بهزیستی قرار دارند

رئیس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفته فقط یک‌سوم کودکان کار زیر نظر سازمان بهزیستی قرار دارند. به گفته فرانک ایمانی، این سازمان همچنین دخترانی را که در خانواده‌های بدسرپرست و خانه‌های تیمی زندگی می‌کنند یا والدینی دارند که آنها را به باندهای مختلف می‌دهند، شناسایی و پس از در خانه‌های سلامت نگهداری می‌کند.

او همچنین با اعلام اینکه نمی‌توان به طور دقیق آمار کودکان خیابانی را اعلام کرد، اضافه کرده در سال گذشته دو هزار و ۶۰۰کودک کار به مراکز سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند.

به گفته او سازمان بهزیستی برای دختران بد سرپرست طرح‌هایی در دستور کار قرار داده چراکه به اعتقاد ایمانی این دختران «هنوز به معنای واقعی آسیب ندیده‌اند» و می‌توان از بروز مشکلات برای بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

رییس گروه امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی این دختران را به دو دسته تقسیم کرده، دسته اول افرادی که دچار بیماریند و خودشان تمایل دارند که به روال عادی زندگی بازگردند، در این نوع سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با در اختیار گذاشتن لوازم مانند کاندوم، سرنگ و … از آنها و افرادی که با آنها در ارتباطند مراقبت کند. دسته دوم هم دخترانی هستند که میلی به بهبود و ترک اعتیاد و معالجه بیماری ندارند که خدمات رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

کار کودکان به روشنی در قانون اساسی منع و محدود شده است، اما همچنان قوانین بازدارنده برای منع کار کودکان به‌طور دقیق تصویب نشده‌اند و لایحه حمایت از کودکان بیش از پنج سال است که در مجلس خاک می‌خورد. دولت هم برنامه روشنی برای حمایت از کودکان کار ندارد و حمایت از این کودکان به خیریه‌ها و NGOها سپرده شده است.

همچنین بخوانید:  ۳۶هزار مسکن خالی در هرسال به تهران اضافه می‌شود
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗