skip to Main Content
انتظار برای اعلام خروج آمریکا از توافق پاریس
زمین کیوسک

انتظار برای اعلام خروج آمریکا از توافق پاریس

دو مقام بلندپایه آمریکایی گفته‌اند انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی کنارکشیدن این کشور از توافق تغییرات اقلیمی پاریس را اعلام کند.

این تصمیم می‌تواند شکستن یک پیمان مهم خارجی با تقریبا تمام کشورهای دنیا باشد و یک بازگشت بزرگ از دستاوردهای تغییرات اقلیمی است که دولت اوباما آنها را به دست آورده بود.

ترامپ روز سه‌شنبه با اسکات پرویت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا و کلیدی‌ترین موافق خارج‌شدن از توافق  پاریس دیدار کرد و امروز هم با رکس تیلرسن، وزیر امور خارجه که از مخالفان خروج از توافق است دیدار خواهد کرد.

فرایند دقیق خروج آمریکا از این توافق هنوز به روشنی مشخص نشده است اما ترامپ این موضوع را روشن‌کرده که او برای اجراکردن قول‌هایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی داده، برنامه دارد.

انتظار می‌رود در این هفته طی یک اعلام رسمی آمریکا از این توافق خارج شود. مقامات هشدار داده‌اند که تا زمانی که ترامپ به صورت رسمی این خروج را اعلام نکرده امکان تغییر در این سیاست وجود دارد.

توافق تغییرات اقلیمی پاریس که مهم‌ترین و بزرگترین توافق زیست‌محیطی تاریخ بود، کشورهای دنیا را متعهد می‌کند تا با کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای افزایش دمای زمین را به کمتر از دو درجه از زمان انقلاب صنعتی محدود کنند. تیم اقتصادی ترامپ معتقدند این موضوع باعث رکود اقتصاد آمریکا خواهد شد.

همچنین بخوانید:  تب دیزل
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗