skip to Main Content
تهران در مسیر سائوپائولویی‌شدن قرار دارد
جامعه کیوسک

تهران در مسیر سائوپائولویی‌شدن قرار دارد

حسین راغفر، اقتصاددان گفته پدیده‌هایی همچون کودک و زنان خیابانی و بی‌خانمانی محصول سیاست‌های تعدیل ساختاری به‌ویژه بعد از جنگ در ایران هستند. او رشد آسیب‌های اجتماعی را هم به دلیل سیاست‌هایی دانست که مولد نابرابری و فقرند.

به گفته راغفر در رونق‌گرفتن سیاست‌های اقتصادی نئولیبرال در کشور فقر نیز افزایش یافته است. او همچنین اضافه کرده جامعه ما به سمت سائوپائولویی شدن پیش می‌رود، سائوپائلو شهری است که در کل جهان مظهر نابرابری بوده و بخش‌هایی از آن با دیوار از یکدیگر جدا شده‌اند.

او پیش‌بینی کرده تهران هم با ادامه این سیاست‌ها در حال گذار به سمت سائوپائولو شدن است. راغفر گفته باید به مردم بگوییم که خصوصی‌سازی در کشور چه هزینه‌هایی داشته است به طور مثال آخرین نمونه آن مرگ بیش از ۴۰ کارگر کشور در معدن یورت آزادشهر بود.

این اقتصاددان همچنین تاکید کرده در هیچ جای دنیا اصلاحات از بالا صورت نگرفته است، بلکه فشار از گروه‌های کنونی مطالبات را به خواست عمومی تبدیل می‌کند و بالایی‌ها را به واکنش وادار کرده است.

افزایش نرخ بیکار و حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ ایران به یک عامل هشداردهنده بروز بحران‌های اجتماعی تبدیل شده است. علاوه بر این در شهرهای بزرگ جامعه کم‌درآمدها در حال به حاشیه رانده‌شدنند و سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها و شهرداری‌ها هم بر این فاصله افزوده است.

همچنین بخوانید:  تریلیونرهای خیّر
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗