skip to Main Content
علت انفجار معدن یورت باتری به باتری‌کردن نبوده
جامعه کیوسک

علت انفجار معدن یورت باتری به باتری‌کردن نبوده

به گفته برخی معدنچیان معدن یورت، باتری به باتری‌‌کردن لوکوموتیو داخل معدن علت انفجار نبوده چراکه این لوکوموتیو پیدا شده و کاملا سالم است. به اعتقاد آنها علت انفجار ازدحام گاز و بسته‌شدن مسیر خروج بوده است.

یک روز پس از انفجار در معدن زمستان‌یورت باتری‌به باتری لوکوموتیو در معدن، باعث انفجار اعلام شده بود اما دو کارگر این معدن اعلام کردند که این لوکوموتیو پیدا شده و موضوع باتری به باتری نبوده است.

به گفته این کارگران همه ۱۳جسدی که دیروز پیدا شد، دچار خفگی بر اثر ازدحام گاز و بسته شدن مسیر خروج شده بودند. به گفته آنها لوکومتیو باتری به باتری نکرده و اصلا امکان این کار وجود ندارد. لوکومتیو سالم بوده است و علت انفجار، باید چیز دیگری باشد. به گفته این کارگران انفجار بر اثر افزایش حجم گاز متان بوده و باید زودتر، گاز از معدن خارج می‌شده است.

در حالیکه سازمان استاندارد اعلام کرده وزارت کار و وزارت صنایع مسئول ایمنی این معدن بوده‌اند، مسئولان این وزارتخانه تلاش کردند علت حادثه را به یک «خطای انسانی» کاهش دهند و فرضیه باتری به باتری‌کردن از طرف وزیر صنعت مطرح و به سرعت از طرف رسانه‌ها به عنوان علت اصلی حادثه منتشر شد.

این معدن به گفته دبیر اتحادیه صادرکنندگان محصولات معدنی هیچ‌کدام از فاکتورهای ایمنی که معادن زغال‌سنگ باید داشته باشند را نداشته است با این‌حال مسئولان همچنان تلاش می‌کنند خطای انسانی را عامل اصلی جلوه دهند.

همچنین بخوانید:  دستور پرداخت دیه ۲۱۰میلیون تومانی به بازماندگان یورت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗