skip to Main Content
مرگ ۲بی‌خانمان در پی فروریختن دیوار
جامعه کیوسک

مرگ ۲بی‌خانمان در پی فروریختن دیوار

دیروز به دلیل ریزش دیوار یک کارخانه تولید بتن در شهرک کارون تهران، دو بی‌خانمان که پشت دیوار قرار داشتند جان خود را از دست دادند.

درکنار دیوار یک کارخانه تولید بتن، حجم بسیار زیادی از مواد اولیه نگهداری می‌شد که به دلایل نامشخص این دیوار دچار ریزش شد. هنگام ریزش دیوار ۳ بی‌خانمان در پشت دیوار قرار داشتند که هر ۳ نفر در زیر آوار محبوس شدند.

نیروهای امداد یکی از آنها را که از ناحیه سر و دست مجروح شده بود به بیمارستان منتقل  کردند. ولی دو کارتن خواب دیگر، یکی افغانستانی و دیگری ایرانی، به دلیل حجم بالای آوار و شدت جراحات وارده، جان خود را از دست دادند.

دی ماه پارسال و در پی انتشار گزارشی از زندگی‌کردن بی‌خانمان‌ها در یکی از گورستان‌های نزدیک تهران نگاه‌های زیادی به وضعیت زندگی آنها دوخته شد. دولت و شهرداری و دستگا‌ه‌های مسئول هرکدام شعارهایی برای بهبود وضعیت آنها مطرح کردند اما با گذشته زمان باردیگر بی‌خانمان‌ها هم به فراموشی سپرده شدند. در ۳ماه از فصل سرد پارسال حداقل ۹ بی‌خانمان جان خود را از دست دادند. در این میان راه‌حل‌هایی مانند عقیم‌سازی بی‌خانمان‌ها هم مطرح شد که با انتقادهای فراوانی مواجه شد.

همچنین بخوانید:  دیگری‌سازی به مدد قصه‌پردازی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗