skip to Main Content
شهریه۱/۵ تا ۱۲میلیون تومانی برای مدارس غیردولتی
جامعه کیوسک

شهریه۱/۵ تا ۱۲میلیون تومانی برای مدارس غیردولتی

شهریه مدارس غیردولتی تهران در سال ۹۶-۹۷، به صورت میانگین ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته در تمامی مقاطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی افزایش خواهد یافت.

به گفته حمید رحمانی، رئیس اداره مدارس غیردولتی تهران با توجه به تنوع مدارس و مناطق، نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۶-۹۷ متفاوت است و نمی‌توان مبلغ مشخصی را اعلام کرد اما بیشترین شهریه مربوط به مقطع پیش‌دانشگاهی با حداکثر۱۲ میلیون و کمترین شهریه مربوط به پیش‌دبستانی با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او همچنین اضافه کرده در حال حاضر هزار و ۶۲۷مدرسه غیردولتی در تهران وجود دارد که تمامی آنها با توجه به فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، متراژ فضای آموزشی، نرخ حق التدریس و … شهریه متفاوتی دارند.

بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «دولت موظف است وسایل آموزش‌وپرورش رایگان را برای همه‌ ملت تا پایان دوره‌ متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»

عقب‌نشینی دولت از وظایفش در آموزش و بهداشت و سپردن آنها به بخش خصوصی منتقدان بسیاری دارد. محمد مالجو پیشتر گفته بود دولت در مدارس باید پیشروی اقتصادی و عقب‌نشینی سیاسی کند اما دولت مدارس غیردولتی را گسترش می‌دهد و کیفیت آموزش در مدارس دولتی کاهش می‌یابد.

همچنین بخوانید:  دولت در مدارس باید پیشروی اقتصادی و عقب‌نشینی سیاسی کند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗