skip to Main Content
وجود مافیا و رانت در جمع‌آوری زباله تهران
جامعه کیوسک

وجود مافیا و رانت در جمع‌آوری زباله تهران

جمع‌آوری زباله‌ روزانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای شهرداری تهران هزینه دارد. این در حالی است که برخی اعضای شورای شهر تهران معتقدند شهرداری نه تنها نباید برای زباله پول بپردازد بلکه باید آن را به مزایده بگذارد.

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفته « شهردار باید پاسخ دهد که چرا چنین اتفاقی در ۱۰ سال گذشته رخ داده است؟ از یک سو میلیاردها تومانی که از بودجه شهرداری پرداخت شده و از سوی دیگر میلیاردها تومانی که می‌توانست به خزانه شهرداری تزریق شود اما نشده است. تمامی این پول‌ها کجا رفته و به حساب چه کسانی واریز شده است؟».

حافظی با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرتبه درباره معضل پسماند به شهردار تذکر داده شده است، می‌گوید:«برخی براین باورند که هنوز مدیریت پسماند برای شهروندان تهرانی فرهنگ‌سازی نشده است. من با این جمله مخالف هستم. فرهنگ‌سازی انجام شده اما مدیران شهر ما فرهنگ این مساله را ندارند.» او همچنین شیوه جمع‌‌آوری پسماند را «نمونه‌ای از بی‌کفایتی آقای شهردار در اداره شهر» دانسته است.

محمدمهدی تندگویان دیگر عضو شورای شهر تهران هم گفته هربار از شهردار درباره زباله سوال پرسیده شده پاسخ روشنی دریافت نشده که این نشان‌دهنده «وجود یک رانت زباله در شهرداری تهران است.» تندگویان همچنین گفته تفکیک‌ زباله به صورت سیاه و توسط مافیایی که زباله را مدیریت می‌کنند، اداره می‌شود.

برخی اعضای شورای شهر تهران معتقدند بسیاری از فرایندهای معیوب در ساختار شهرداری تهران به دلیل وجود رانت و فساد پشت آن است چنانچه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس پیشتر گفته بود فساد در شهرداری به یک عادت تبدیل شده است.

همچنین بخوانید:  «رویکردهای نظامی در حوزه اجتماعی کارایی ندارد»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗