skip to Main Content
غلظت ریزگردها در خوزستان به ۶ برابر حد مجاز رسید
جامعه زمین کیوسک

غلظت ریزگردها در خوزستان به ۶ برابر حد مجاز رسید

ریزگردها بار دیگر به خوزستان هجوم آوردند. به گفته مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اکنون غلظت ریزگردها در شادگان ۶ برابر حد مجاز است.

شهریار عسکری گفته میزان غلظت ریزگردها در هوای اهواز ۴۸۱، اندیمشک ۲۸۰، دزفول ۲۷۶، هندیجان ۱۱۲، خرمشهر ۷۲۳، شوش ۴۱۰ و دشت‌آزادگان ۵۳۵ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

به گفته او میزان استاندارد ریزگردها در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، بر همین اساس در حال حاضر میزان ریزگردها در هوای اهواز ۳ برابر، شادگان ۶ برابر، دشت‌آزادگان ۳.۵ برابر و آبادان و خرمشهر حدود ۵ برابر حد مجاز است.

هجوم ریزگردها به استان‌های جنوبی ایران سال‌ها که به بزرگترین مشکل زیست محیطی این منطقه تبدیل شده است. بهمن‌ماه امسال که توفان ریزگردها باعث قطع آب و برق خوزستان و تجمع مردم این استان مقابل استانداری شد بسیاری از مسئولان دولتی به این استان سفر کردند و قول بهبود شرایط را دادند.

با اینکه دولت همواره دشت‌های عراق و سوریه را متهم اصلی تولید ریزگرد می‌داند با این حال رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار کانون گرد وغبار «فوق بحرانی» در خوزستان وجود دارد. پیشتر هم معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفته بود سدسازی روی رودخانه «زهره» عامل ریزگردهای اهواز است.

همچنین بخوانید:  چگونه تسلیحات آمریکایی عراق را به نابودی کشاند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗