skip to Main Content
تلاش دولت ترامپ برای دستگیری آسانژ
جامعه کیوسک

تلاش دولت ترامپ برای دستگیری آسانژ

به گزارش خبرگزاری‌های امریکایی دولت ترامپ تمهیدات لازم برای دستگیری جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس را گامی به پیش برد. در روز پنج‌شنبه مدعی‌العموم پرونده‌ی آسانژ طی کنفرانس خبری‌ای ضمن تائید این خبر گفت وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال دستگیری و به زندان انداختن آسانژ است.
حدود پنج سال از روزی که آسانژ وارد سفارت اکوادور در لندن شد و تقاضای پناهندگی سیاسی کرد،می‌گذرد. آسانژ با ترس از این‌که حکم جلبی که دولت سوئد برایش صادر کرده بود، منجر به بازگرداندنش به امریکا شود، به دولت اکوادور پناه برد. علی‌رغم محبوس بودن آسانژ در سفارت، همچنان تاثیرگذاری و جنجال برانگیزی پرو‌ژه‌ی ویکی‌لیکس پابرجاست. اخیراً مسئله‌ی پناهندگی آسانژ در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور بحث برانگیز شد. لوسو کاندیدای جبهه‌ی راست اکوادور در کمپین خود اعلام کرده بود که در صورت برد در انتخابات، پناهندگی آسانژ را ملغی خواهد که البته در انتخابات شکست خورد. مورنو رئیس‌جمهور فعلی اکوادور اعلام کرده است که درهای این کشور روی آسانژ باز خواهد ماند.
این درحالی‌ست که ویکی‌لیکس به تازگی بزرگ‌ترین پرونده‌ی افشاگری خود علیه سی‌آی‌ای را در دسترس عموم قرار داده است. این پرونده در رابطه با دسترسی سی‌آی‌ای به اطلاعات شخصی کاربران اینترنت و اطلاعات گوشی‌های همراه و تلویزیون‌ها و کامپیوترهای شخصی است. ویکی لیکس این افشاگری را بزرگ‌ترین افشا‌گری در مورد سی‌آی‌ای اعلام کرده است.
در اینجا می‌توانید متن کامل مصاحبه‌ آسانژ را با کانال دموکراسی‌نئو بخوانید.

همچنین بخوانید:  چرا دونالد ترامپ هرگز شکست را نمی‌پذیرد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗