skip to Main Content
اصلاح قانون کار تنها تصمیم عقلانی دولت قبل از نظر دولت روحانی
جامعه کیوسک

اصلاح قانون کار تنها تصمیم عقلانی دولت قبل از نظر دولت روحانی

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفته از تعلل دولت در بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار انتقاد کرده است. به گفته اولیا علی‌بیگی این لایحه دو بار در کمیسیون اجتماعی مجلس رد شده بنابراین عقلانیت اقتضا می‌کند موضوعی که دو بار در کمیسیون تخصصی مجلس رد شده، توسط دولت پس گرفته شود.

او گفته انتظار کارگران این است که اگر نشانه‌ای از عقلانیت و تدبیر در نگرش دولت هست، قبل هفته کارگر برای استرداد لایحه اقدام شود؛ چرا که هنوز هم این نگرانی وجود دارد که اگرچه این لایحه در کمیسیون اجتماعی رد شده ولی با طرح در صحن علنی مجلس، اتفاق ناگواری بیفتد.

علی بیگی با بیان این که دولت بارها اعلام کرده که همه اقدامات و تصمیم‌گیری‌های دولت قبل غیرکارشناسانه و غیراصولی بوده، اضافه کرده: سوالم از جناب جهانگیری به عنوان کسی که نامه را به مجلس فرستاده این است که چرا فقط در مورد لایحه اصلاح قانون کار اغماض کرده‌اند و همان متن تنظیم شده در دولت قبل را به مجلس فرستاده‌اند؟ چرا در این یک مورد، تصمیم دولت قبل را غیرعقلانی ندانسته‌اند؟

با وجود همه انتقادها از لایحه اصلاح قانون کار، دولت همچنان بر تصویب این لایحه اصرار دارد و با اینکه پیشتر وزیر کار قول بازگرداندن این لایحه را داده بود تا امروز این موضوع محقق نشده است. کارگران می‌گویند این لایحه نتیجه‌ای جز فقر و فلاکت برایشان ندارد و اندک حقوقی که در قانون کار فعلی دارند هم در این اصلاحیه از بین رفته است.

 

همچنین بخوانید:  قرارداد باراک و میشل اوباما با نتفلیکس برای ساخت سریال و مستند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗