skip to Main Content
افزایش دو برابری افسردگی در ۲۶ سال گذشته
جامعه کیوسک

افزایش دو برابری افسردگی در ۲۶ سال گذشته

وزیر بهداشت گفته در ۲۶ سال گذشته میزان افسردگی در ایران دو برابر شده است و مردم قربانی تصمیمات نادرست بعضی از مجموعه‌های سیاست‌گذاریند و امروزه مردم در مسیر ناامیدی قرار دارند.

به گفته حسن قاضی‌زاده هاشمی علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل بسیار دیگری همچون بیکاری، از دست دادن عزیزان، تصادفات، سوء مصرف مواد منجر به افزایش اختلالات روانی می‌شود. او همچنین اضافه کرده جامعه اکنون مملو از این مشکلات است اما متاسفانه گاهی سیاستمداران چشم را بر مسائل می‌بندند و تنها مشکلات را اضافه می‌کنند.

بر اساس آماری که وزیر بهداشت ارائه کرده در ایران زنان بیشتر از مردان به افسردگی دچار می‌شوند و وضعیت ایران در منطقه از لحاظ میزان افسردگی نسبت به دیگر کشورها نامناسب‌تر است. همچنین استان‌های تهران، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به ترتیب بیشترین درصد افسردگی عمیق را دارند.

تحقیقات نشان داده زنان به دلیل ارزش‌گذاری کمتر جامعه برای نقش‌های آنان و همچنین استرس‌های دوران بارداری و شیردهی، نابرابری در دسترسی به امکانات اجتماعی، فرصت‌های شغلی کمتر یا اشتغال در شغل‌های با منزلت اجتماعی کمتر و استقلال مالی کمتر بیشتر با اختلال روانی مواجه می‌شوند.

بر اساس آمار سازمان بهزیستی ۲۵ درصد مردم کشور به اختلال‌های روانی مبتلایند. اضطراب و افسردگی تقریبا دو سوم بیماری روانی را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که ۹۵‌درصد ایرانی‌ها استرس تأمین معاش دارند.

همچنین بخوانید:  پدیده «سندرم آشیانه خالی»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗