skip to Main Content
پای خیریه به دریاچه ارومیه هم باز می‌شود
جامعه کیوسک

پای خیریه به دریاچه ارومیه هم باز می‌شود

شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده تبریز در مجلس بر «ضرورت تشکیل صندوق کمک‌های مردمی نجات دریاچه ارومیه» تاکید کرده است. این در حالی است که دولت موظف به پرداخت بودجه‌های احیای دریاچه ارومیه و نمایندگان مجلس هم موظف به بازخواست و نظارت بر شیوه تخصیص اعتبارهای دولتیند.

او این پیشنهاد را برای استفاده از نیروهای مردمی و توان آنها برای احیای دریاچه استفاده مطرح کرده است تا کمبود بودجه و نقدینیگی مرتفع شود.

این در حالی است که مدیر دفتر برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفته نبود اعتبار کافی و نرسیدن بودجه ۶۷۰ میلیارد تومانی که دولت وعده داده بود باعث شده تعدادی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه متوقف شوند. او همچنین گفته بود دولت به نجات دریاچه ارومیه بی‌توجهی می‌کند.

دولت به صورت فزاینده‌ای در حال گذاشتن وظایف خود بر دوش سازمان‌های مردمی، خیریه‌ها و حتی سازمان‌های بین‌المللی است و به نظر می‌رسد حتی نمایندگان مجلس هم از این کار استقبال می‌کنند.

در همین ماه‌های گذشته دولت علاوه بر ساخت مدرسه، از خیرین خواسته بود در راه‌سازی هم به دولت کمک کنند. حتی کار به جایی رسیده که یک مدیر دولتی گفته برای تامین عینک برای دانش‌آموزان سیستانی و بلوچ باید «اهداکننده ملی یا بین‌المللی» پیدا شود.

همچنین بخوانید:  پای انجمن‌های خیریه به بازار دلالی کلیه باز شده است
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗