skip to Main Content
لابی‌گری دو نماینده لیست امید برای شهرداری
جامعه سیاست کیوسک

لابی‌گری دو نماینده لیست امید برای شهرداری

محمود صادقی، نماینده مردم تهران گفته دو نفر از لیست امید برای رای‌نیاوردن تحقیق و تفحص از شهرداری محور لابی‌گری‌ها بودند. او همچنین با اشاره به لابی‌های سنگین و واضح شهرداری گفته برای تصویب طرح تحقیق و تفحص فقط ۱۵ رای دیگر لازم بود.

او گفته برای کسانی که با وجود محرزبودن تخلفات شهرداری چشمانشان را به روی واقعیت بستند «شرمساری» خواهد ماند. صادقی همچنین گفته راه‌های دیگری هم برای پیگیری تخلفات شهرداری وجود دارد از جمله ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس که به شیوه‌ای ساده‌تر از تحقیق و تفحص می‌تواند موضوع را دنبال کند. کمیسیون اصل ۹۰ هم از راه‌های دیگری است که با طرح شکایت از سوی مردم یا مسئولان می‌تواند تخلفات شهرداری را مورد پیگیری قرار دهد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران هم در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس از نمایندگان بابت تصویب‌نکردن طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران تشکر کرد. لاریجانی دیروز با استناد به ماده ۱۱۴ آئین نامه داخلی مجلس اجازه بحث در مورد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را به نمایندگان نداد و مستقیما وارد رای گیری شد. این در حالی است که ماده ۱۱۴ مربوط به شیوه نطق‌کردن در مجلس مانند رعیات سکوت است.

لابی‌های شهرداری در مجلس به قدری سنگین بود که رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران گفته بود برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از شهرداری ۱۰ میلیارد تومان تراکم دریافت کرده است.

همچنین بخوانید:  احتمال گران شدن دارو با کاهش ارز دولتی
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗