skip to Main Content
حداقل دستمزد ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد
جامعه کیوسک

حداقل دستمزد ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد

ماه‌ها چانه‌زنی کارگران با دولت و کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزد بر اساس هزینه‌های زندگی به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۶ با ۱۴/۵ درصد افزایش به ۹۳۰ هزار تومان رسید. حداقل دستمزد امسال ۸۱۲ هزار تومان بود که این مقدار برای سال آینده ۱۱۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

اعضای شورای عالی کار در جلسه بامداد روز چهارشنبه که تا ساعت ۶ صبح به طول انجامید سطوح مزدی را هم به میزان ۱۲ درصد بیشتر از آخرین مزد سال ۹۵ افزایش دادند. شورای عالی کار همچنین در حق بن خواربار و حق مسکن تغییری ایجاد نکرد و مجموع آنها برای سال ۹۵ همان ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

نمایندگان کارگران در شورای عالی کار ماه‌ها بود برای گنجاندن هزینه‌های سبد معیشت خانوار در تعیین حداقل دستمزد در حال چانه‌زنی بودند و حتی هزینه‌های معیشت خانوار هم دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد اما در نهایت دولت و کارفرمایان زیربار نرفتند.

کارگران می‌گویند دولت به وعده کاهش شکاف درآمد و هزینه عمل نکرده است و رئیس کمیته امداد هم می‌گوید با این حداقل دستمزدهایی که با هزینه واقعی فاصله زیادی دارند، ۱۱ میلیون ایرانی زیرخط فقر زندگی می‌کنند.

همچنین بخوانید:  خودکشی ده‌ها داوطلب کنکور در سال‌های گذشته
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗