skip to Main Content
ورود ۶کانتینر پوشاک قاچاق به کشور در هر ساعت
اقتصاد کیوسک

ورود ۶کانتینر پوشاک قاچاق به کشور در هر ساعت

رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک گفته در هر ساعت ۶کانتینر پوشاک قاچاق وارد کشور می‌شود که اختلاف فاحشی با واردات رسمی دارد. به گفته محمدجواد صدق‌آمیز به طور تخمینی حدود ۶۰ درصد بازار پوشاک شب عید در اختیار واردات و ۴۰ درصد در اختیار تولیدکنندگان داخلی است.

او با اشاره به اینکه ترک‌ها توانسته‌اند بازار پوشاک ایران را از چنگ چینی‌ها خارج کنند اضافه کرده واردات رسمی پوشاک به کشور در ۱۰ ماهه اول امسال ۵۰ میلیون دلار بوده در حالیکه رئیس اتحادیه صادرکنندگان پوشاک ترکیه این رقم را ۵ میلیارد دلار می‌داند.

صدق‌آمیز گفته اگر به ادعای ترک‌ها پنج میلیارد دلار واردات پوشاک از ترکیه داشته باشیم و ارزش هر کانتینر پوشاک وارداتی از ترکیه ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد با یک تقسیم ساده می‌فهیم که ۵۰ هزار کانتینر در سال و ۱۳۶ کانتینر در روز پوشاک ترک به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود. یعنی در هر ساعت ۶کانتینر پوشاک ترک وارد بازار ایران می‌شود.

ارزش کالای قاچاق در ایران تا ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. به اعتقاد بسیاری از جمله محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ۷۰درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند،  واردکنندگان کالای قاچاق معدود و مشخص‌اند و برخی از آنها هم مورد اعتماد دستگاه‌ها هستند.

ورود چنین حجمی از کالای قاچاق در حالی است که جانشین فرمانده ناجا هم گفته مجازات‌ها هیچ ضربه‌ای به بنیان قاچاقچیان نمی‌زند. با این حال در مرزهای غربی کشور با کولبرانی که از سر ناچاری دست به این کار می‌زنند به عنوان قاچاقچی برخوردهای سخت و خشنی می‌شود.

همچنین بخوانید:  سرزمین اشتباهات عمرانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗