skip to Main Content
پرداخت‌نشدن حق بیمه آتش‌نشانان و معطلی تفحص در مجلس
جامعه کیوسک

زوایای پنهان حادثه پلاسکو هنوز روشن نشده

پرداخت‌نشدن حق بیمه آتش‌نشانان و معطلی تفحص در مجلس

برخی اسناد منتشرشده نشان می‌دهد سازمان آتش‌نشانی تهران باید در‌سال ۹۵ مبلغ ۴۹۸‌میلیون تومان برای بیمه‌ حوادث ۴‌هزار و۹۰۹ نفر از پرسنل خود پرداخت می‌کرده که تاکنون این مبلغ پرداخت نشده یا اگر پرداختی صورت گرفته، بعد از حادثه پلاسکو بوده است.

خانواده دونفر از شهدای آتش‌نشان هم در گفتگو با روزنامه شهروند از پرداخت‌نشدن هرگونه‌ دیه‌ای تا به امروز سخن می‌گویند. با این حال سازمان آتش‌نشانی چنین ادعایی را نادرست می‌داند. «جواد باقری»، معاون مالی اداری آتش‌نشانی با این توضیح که «بیمه شهر» مسئولیت  بیمه پرسنل را برعهده دارد، می‌گوید: «حق بیمه پرسنل آتش‌نشانی کامل پرداخت شده است. درمورد شهدا هم باید انحصار وراثت انجام شود و بعد از آن دیه پرداخت می‌شود؛ این رویه قانونی است. ما با بیمه شهر در ارتباطیم و مطمئنیم چنین مشکلی وجود ندارد. ضمن این‌که خسارات بیمه‌شدگان قبلی که دچار حادثه یا شهید شدند، پرداخت شده است. ما الان برای پرداخت حقوق هم مشکل داریم؛ چراکه هنوز انحصار وراثت نشدند.»

در عین حال شهرداری تهران نگران تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان است. علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس به خبرگزاری ایلنا گفته فشار زیادی برای جلوگیری از تصویب طرح تحقیق و تفحص از شهرداری وجود دارد و لابی‌گری‌های وسیعی که درحال انجام است. به گفته او این فشارها این شائبه را ایجاد می‌کند که اگر واقعاً روحیه پاسخگویی نزد شهرداری تهران وجود دارد، چرا از این تفحص نگرانند.

همچنین رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران هم در گفتگو با همین خبرگزاری از نمایندگان مجلس خواسته به تکلیف خود در قبلا حادثه پلاسکو عمل کنند. به گفته بعد از گذشت یک ماه هنوز کمیسیون عمران مجلس درباره این حادثه گزارشی نداده و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب هم در شورای شهر با مخالفت اکثریت شورا مواجه شد.

همچنین بخوانید:  مجهول‌ماندن مقصر مرگ آتش‌نشانان پلاسکو

او همچنین از دستگاه قضایی خواسته ابعاد مختلف این حادثه را مورد بررسی قرار دهد به ویژه بررسی «زمان خروج آتش‌نشانان از ساختمان» مطالبه اصلی شورا است، چراکه طبق ادعای مسئولان آتش‌نشانی ۳۱ دقیقه قبل از ریزش ساختمان دستور تخلیه صادر شده بود، در حالی که موقع ریزش ساختمان هنوز آتش‌نشانان در ساختمان حضور داشتند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗