skip to Main Content
وضعیت سواد ۴میلیون نفر در کشور مشخص نیست
جامعه کیوسک

وضعیت سواد ۴میلیون نفر در کشور مشخص نیست

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفته از وضعیت سواد چهار میلیون نفر در کشور اطلاعی در دست نیست. این در حالی است که پیشتر اعلام کرده بود سه و نیم میلیون بی‌سواد مطلق در کشور وجود دارد و حدود ۳۰ میلیون نفر هم سطح سوادشان حداکثر تا دوره راهنمایی است.

به گفته علی باقرزاده ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ، ۲۵۰ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺳﻨ‌‌‌‌ﺸﺎﻥ ﺯﯾﺮ ۵۲ سال ﺗﺨﻤﯿﻦ ﺯﺩﻩ می‌شود. او همچنین با اعلام اینکه برای یافتن آخرین وضعیت بی‌سوادی در کشور باید منتظر نتیجه سرشماری بود گفته در سال‌های ۸۵ تا ۹۰ بیسوادی ۲ دهم درصد کاهش پیدا کرده است اما به نظر می‌رسد در سال های ۹۰ تا ۹۵ این کاهش بسیار مشهود خواهد بود.

براساس آمار منتشرشده از سرشماری سال حدود ١٠.٣ میلیون نفر از کل جمعیت موجود در گروه سنی بالای شش سال یعنی ۱۵ درصد جمعیت کشور، خود را بی‌سواد مطلق اعلام کرده‌اند.

آمار تعداد کودکان بازمانده از تحصیل هم در کشور از ۳۰۰ هزار تا چهار میلیون نفر متغییر است. فقر، محرومیت و اجبار به کار از مهم‌ترین دلایلی است که باعث بازماندن افراد از تحصیل می‌شود. دولت موظف است شرایط تحصیل رایگان برای همه افراد جامعه را فراهم کند با این حال همچنان آموزش به سمت خصوصی‌سازی می‌رود.

همچنین بخوانید:  بی‌سوادان مجازات می‌شوند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗