skip to Main Content
انتقاد از کمک‌های بی‌ضابطه شهرداری به خیریه‌ها
جامعه کیوسک

انتقاد از کمک‌های بی‌ضابطه شهرداری به خیریه‌ها

رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون خدمات شهر شورای شهر تهران بار دیگر از «کمک‌های بی‌ضابطه شهرداری به خیریه‌ها» انتقاد کرده و این کمک‌ها را «شائبه‌برانگیز» دانسته است.

حافظی همچنین از اینکه کمک‌های شهرداری به خیریه‌ها بدون ضابطه و چارچوب مشخصی است هم انتقاد کرده و گفته وقتی این کمک‌ها معطوف به نظر یک نفر باشد و یک نفر در این حوزه تصمیم بگیرد، ابهام ایجاد می‌کند و می‌تواند فرد را در مظان اتهام قرار دهد.

به گفته او منطق ایجاب می‌کند که افراد خود را در مظان اتهام قرار ندهند، لذا باید شاخص و آیین‌نامه‌ای وجود داشته باشد. حافظی با بیان اینکه در حال حاضر تنها تصمیم‌گیرنده درباره این کمک‌ها شخص شهردار است، اضافه کرد این کمک‌ها در چارچوب سقف مشخص شده توسط شورا انجام می‌شود، اما درباره افرادی که مورد کمک قرار بگیرند، هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد.

او در ادامه گفته همچنین در قالب گزارش عملکرد تبصره‌های بودجه، لیست افرادی که به آنها کمک شده و میزان مبالغ آنها در اختیار اعضای شورا قرار نمی‌گیرد و  این گلایه ما از رئیس شورا است که لیست این افراد و مقدار مبلغ کمک شده را در اختیار اعضای شورا قرار نمی‌دهد.

پیشتر هم کمک‌های شهرداری به خیریه امام رضا که همسر شهردار تهران از مدیران آن است بارها مورد تذکر اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است. شهرداری تاکنون دستکم ۵۵ میلیارد تومان به این خیریه کمک کرده است.

همچنین بخوانید:  ممانعت هیات‌رئيسه شورا از دسترسی اعضا به اطلاعات مالی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗