skip to Main Content
«فقر و بیکاری در کردستان خانواده‌ها را متلاشی کرده است»
اقتصاد سیاست کیوسک

«فقر و بیکاری در کردستان خانواده‌ها را متلاشی کرده است»

نماینده کردستان در شورای عالی استان‌ها ضمن انتقاد از شکاف شدید طبقاتی در این استان گفته «فاصله طبقاتی در این استان بسیار زیاد است به نحوی که یک قشر کاملاً ثروتمند و قشر دیگر کاملاً فقیر است و حد وسطی وجود ندارد تا طبقه ضعیف امیدوار باشد که می تواند خود را حداقل به طبقه متوسط برسانیم، لذا خانواده‌ها به دلیل بیکاری و فقر متلاشی می‌شوند». احمد چوپانی تاکید کرده که استان کردستان کم ثروت نیست و نباید به آن لقب «محروم» داد، اما دولت بر داشته های این استان سرمایه گذاری نمی کند.

نماینده مردم کردستان به وجود معادن مختلف در این استان اشاره کرده و افزوده «این معادن در دست افراد بومی نیست و نهایتاً از آنها به عنوان نگهبان یا در مشاغل پایین‌تر استفاده می‌شود و امتیاز و سهم این معادن در دست افرادی خارج از استان است. همچنین کالاهایی که کولبران به آن سوی مرزها می‌برند متعلق به افرادی خارج از استان است که در کلانشهرها زندگی می‌کنند و با سرمایه‌های هنگفت خود وارد این بازار می‌شوند». چوپانی کولبری را «یک استثمار به تمام معنا در قرن ۲۱» توصیف کرده و گفته باید افراد «دانه‌درشت» را دستگیر کرد نه اینکه سراغ کولبرها برویم.

وی همچنین به آمار رو به افزایش طلاق در این استان مرزی اشاره کرده و یکی از مهم‌ترین عوامل این پدیده را «بیکاری» دانسته است؛ «در استان‌های حاشیه‌ای و مرزی و استان‌هایی که از مرکز کشور دور هستند مانند سیستان و بلوچستان، ایلام، خوزستان و استان کردستان بیکاری زیاد است». چوپانی هشدار داده «زنگ خطر خودکشی در استان کردستان به صدا در آمده است».

همچنین بخوانید:  بیکاری بر اثر کرونا در ۳۵ درصد خانوارهای تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗