skip to Main Content
عقب‌نشینی گام‌به‌گام اصلاح‌طلبان از استیضاح شهردار تهران
جامعه کیوسک

عقب‌نشینی گام‌به‌گام اصلاح‌طلبان از استیضاح شهردار تهران

فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران که پس از حادثه پلاسکو با شعارهایی مانند درخواست استعفا و استیضاح و عذرخواهی شهردار تهران به میدان آمده بود حالا گام به گام از این خواست‌ها عقب‌نشینی می‌کند. احمد مسجدجامعی سرلیست اصلاح‌طلبان گفته با توجه به ترکیب افراد در شورای شهر استیضاح نتیجه‌ای ندارد.

او گفته شورای شهر نمی‌تواند آنطور که تصور می‌شود با شهردار برخورد کند طبق قانون اعضای شورا در مواردی که سوال دارند به شهردار انتقال می‌دهند و ظرف مدت ۱۰ روز او باید پاسخ دهد. اگر اعضای شورا قانع نشدند می‌توان شهردار را استیضاح کرد اما با توجه به ترکیب افراد در شورای شهر تهران استیضاح نتیجه‌ای ندارد.

بسیاری از مردم در فضای مجازی خواستار استعفا یا استیضاح شهردار تهران بودند با این حال شورای شهر هنوز در این‌باره اقدامی انجام نداده است. هرچند رحمت‌الله حافظی تذکری درباره پرداخت‌نشدن بودجه مورد نیاز آتش‌نشانی به محمدباقر قالیباف داده که در صورت قانع‌نشدن می‌تواند آن را تبدیل به سوال کند.

برخی اعضای شورای شهر تهران مانند غلامرضا انصاری گفته‌اند حتی اگر دیگر همکارانشان هم آنها را یاری نکنند موضوع استیضاح شهردار تهران را در شورای شهر مطرح خواهند کرد.

همچنین بخوانید:  وجود هزار ساختمان مانند پلاسکو در تهران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗