skip to Main Content
«ضعیف‌بودن قدرت تشخیص زنان» از  نگاه مشاور وزیر کشور
جامعه کیوسک

«ضعیف‌بودن قدرت تشخیص زنان» از  نگاه مشاور وزیر کشور

مشاور وزیرکشور در امور زنان  گفته بزرگترین چالش زنان ضعیف بودن قدرت تشخیص برای چگونگی ایفای نقش در زمان، عرصه‌ها و سنگرهای متفاوت است.

به گفته فهیمه فرهمندپور برای زنان به مراتب تنوع نقش‌ها بیش از مردان است و تنوع نقش در مورد مردان محدودتر است. از یک طرف جهاد از زن برداشته می‌شود و از طرفی زنان مجاهد نستوه می‌شوند، از یک طرف کار زن در خانه عبادت تلقی می‌شود و از یک طرف آنها به اجتماع دعوت می‌شود. درمجموع  زنان طیف وسیع و متنوعی از نقش‌ها دارند و اینکه کدام گزاره و نشانه و الگو را برای خود قراردهند به تشخیص خود آن زن بستگی دارد.

مشاور وزیر کشور در حالی انتخاب نقش زنان را بر عهده قدرت تشخیص آنها می‌داند که پیشتر خود او گفته بود لابی‌های مردانه در دستگا‌ه‌های اداری کشور مانع ورود زنان به جمع مدیران می‌شود.

همچنین زنان به دلیل ارزش‌گذاری کمتر جامعه برای نقش‌های آنان، نابرابری در دسترسی به امکانات اجتماعی، فرصت‌های شغلی کمتر یا اشتغال در شغل‌های با منزلت اجتماعی کمتر و استقلال مالی کمتر بیشتر با اختلال روانی مواجه می‌شوند. فقط ۱۳ درصد زنان در ایران بیرون از خانه کار می‌کنند که علت عمده آن نابرابری‌های جنسیتی و قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان است.

همچنین بخوانید:  احتمال خروج یك میلیون زن از بازار كار
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗