skip to Main Content
نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نیویورک در اعتراض به ترامپ
فرهنگ کیوسک

نمایش آثار هنرمندان ایرانی در نیویورک در اعتراض به ترامپ

موزه هنر مدرن نیویورک در اعتراض به دستور اجرایی اخیر دونالد ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکا، بخشی از مجموعه دائمی خود از آثار هنرمندان تعدادی از کشورهای با اکثریت مسلمان را بار دیگر به نمایش گذاشت.

هفت اثر از هنرمندانی چون ابراهیم الصلاحی نقاش سودانی، زاها حدید آرشیتکت متولد عراق، طلا مدنی ویدیو آرتیست ایرانی مقیم لس آنجلس و تعدادی دیگر از آثار هنری پنجشنبه شب در گالری‌های طبقه پنجم موزه هنر مدرن نیویورک نصب و جایگزین هفت اثر از پیکاسو، ماتیس، پیکابیا و دیگر هنرمندان غربی شد.

کنار هر اثر روی دیوار متنی قرار گرفته که در آن اهداف موزه به صراحت توضیح داده شده است: «این اثر متعلق به یک هنرمند از کشوری است که شهروندانش برابر با دستور اجرایی ریاست جمهوری از ورود به ایالات متحده منع شده‌اند. این یکی از چند اثر هنری کلکسیون موزه است که در سرتاسر گالری‌های طبقه پنجم نصب شده تا تاییدی بر حیاتی بودن آرمان‌های این موزه و ایالات متحده در خوش‌آمدگویی و آزادی باشد.»

بجز حدید و الصلاحی، دیگر هنرمندانی که آثارشان در موزه هنر مدرن نیویورک به نمایش درآمده است، همه یا متولد ایران یا ایرانی‌تبارند: خانم مدنی، پرویز تناولی مجسمه‌ساز، حسین زنده‌رودی نقاش، شیرانا شهبازی عکاس و مارکو گریگوریان نقاش. یک تندیس بزرگ آلومینیومی و فولادی اثر سیا ارمجانی مجسمه‌ساز و معمار آمریکایی متولد ایران در راهروی شیشه‌ای مشرف بر باغ قرار گرفته است.

 

همچنین بخوانید:  حضور لباس‌شخصی‌ها در سرکوب تظاهرات مینیاپولیس
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗