skip to Main Content
لابی‌های مردانه مانع حضور زنان در پست‌های مدیریتی
جامعه کیوسک

لابی‌های مردانه مانع حضور زنان در پست‌های مدیریتی

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفته وقتی صحبت از انتصاب مدیران زن به میان می‌آید مسئولان دستگاه‌ها ازاین کار استقبال نمی‌کنند، ازسوی دیگر لابی‌های مردانه وجود دارند یعنی گروه مردان مدیر حاضر نیستند یکی ازکرسی‌های خود را در اختیار زنان قراردهند.

به گفته فهیمه فرهمندپور این وضعیت بیشترجنبه اجتماعی- فرهنگی دارد. گاهی اوقات نیز مدیران مرد نسبت به حضور زنان در مناصب مدیریتی احساس نگرانی می‌کنند. از جمله نشانه‌های این نگرانی این است که وقتی انتصاب یک زن مطرح می‌شود، رزومه کاری با چنان وسواسی بررسی می‌شود که اصلا با نحوه انتصاب مدیران مرد قابل مقایسه نیست.

زنان در ساختار اداری ایران همچنان با تبعیض مواجه‌اند و سقف شیشه‌ای در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی مانع رسیدن آنها با پست‌های مدیریتی می‌شود. با این حال در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان زنان زیادی به عنوان مدیر انتخاب شده‌اند.

جامعه‌شناسان معتقدند قوانین تبعیض‌آمیز نوعی خشونت محسوب می‌شود. ضمن اینکه در جوامع مردسالار بر نقش‌های زنان ارزش کمتری گذاشته می‌شود و آنان برای دسترسی به امکانات اجتماعی، فرصت‌های شغلی و اشتغال در شغل‌های با منزلت اجتماعی بالاتر مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

 

همچنین بخوانید:  ما جامعه را اسطوره می‌کنیم یا بیچاره سیاست!
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗