skip to Main Content
فرماندار سردشت: کولبری یک فرصت شغلی است
جامعه کیوسک

فرماندار سردشت: کولبری یک فرصت شغلی است

چند روز پیش از این چهار کولبر سردشتی زیر آوار بهمن جان خود را از دست دادند. حالا فرماندار سردشت می‌گوید آنها «کولبر واقعی» نبودند چون از معابر غیرقانونی عبور می‌کردند و دنبال قاچاق بودند.

اشکان مهدوی گفته هشت هزار دفترچه کولبری در سردشت صادرشده که صاحبان آنها به صورت قانونی از مسیرهای امن، کولبری می‌کنند؛ متوفیان هم اگر از این مسیرهای قانونی می‌رفتند، به مشکل نمی‌خوردند.

او کولبری را یک فرصت شغلی دانسته و در پاسخ به این پرسش که چطور از مشاغل غیرشایسته پرخطر می‌توان به عنوان فرصت شغلی یاد کرد؟ هم گفته: «در سردشت، همین هم فرصت شغلی است.»

اما صالح حسینی، فعال کارگری و عضو سابق خانه کارگر کردستان در پاسخ به این گفته‌های فرماندار سردشت، مشکل اصلی را بیکاری می‌داند چراکه «اگر گرسنگی و فقر نباشد، کسی سراغ کولبری نمی‌رود.» به گفته حسینی کولبری خطرناک است و معابر قانونی و غیرقانونی ندارد و مسئولان نباید از خود سلب مسئولیت کنند و جوانانی را که از زور بیکاری و گرسنگی به کوهستان‌ها پناه می‌برد، متهم کنند.

سالانه ده‌ها کولبر هم بر اثر شلیک مرزبان‌ها کشته می‌شوند. کمتر از یک ماه پیش و پس از شلیک مرزبانان پیرانشهر به کولبران که باعث زخمی‌شدن چندنفر از آنان شد، رسول خضری، نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس با انتقاد از این رفتار گفته بود در بسیاری از موارد هیچ گونه دلایل و توجیه عقلانی، منطقی و قانونی برای این اتفاقات وجود نداشته است.

همچنین بخوانید:  محو‌شدن یقه‌صورتی‌ها
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗