skip to Main Content
علی‌اکبر قاضی‌زاده: خبرنگاران را شلاق می‌زنند که قلم را زمین بگذارند
جامعه کیوسک

علی‌اکبر قاضی‌زاده: خبرنگاران را شلاق می‌زنند که قلم را زمین بگذارند

شلاق‌زدن به یک خبرنگار در نجف‌آباد اصفهان به علت اشتباه در درج خبر موتورسیکلت‌های توقیف‌شده همچنان با واکنش افکار عمومی و رسانه‌ها مواجه است. علی‌اکبر قاضی‌زاده، استاد روزنامه‌نگاری در واکنش به این اتفاق گفته «جوان خبرنگار را به خاطر یک اشتباه شلاق می‌زنند که به چه برسیم؟ به اینکه من روزنامه‌نگار دلم بلرزد که قلم را بگذارم زمین و بروم دنبال کار دیگر؟»

به گفته او با روزنامه‌نگاران فقط تعارف می‌کنند که شما سررشته‌دار افکار عمومی هستید. قاضی‌زاده گفته چرا یک قاضی جرأت می‌کند چنین حکمی به خبرنگاری بدهد؟این کار به این معناست که شما محیط شفاف یک جامعه را می‌گیرید تا آسایش یک عده آدم سوءاستفاده‌چی را فراهم کنید. از آن طرف هم نه یک جامعه مطبوعاتی داریم، نه اتحادیه‌ای داریم، نه انجمنی.

ایران در آزادی مطبوعات در رده ۱۶۹ قرار دارد. برخی روزنامه‌نگاران ایرانی در سال‌های گذشته به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران هم از سال ۱۳۸۸ پلمپ شده و وعده‌های حسن روحانی برای بازگشایی آن تا امروز محقق نشده است. دولت همچنین لایحه‌ای برای انتشار رسانه‌ها تدوین کرده که با انتقادهای بسیاری مواجه شده است.

 

همچنین بخوانید:  اسناد کمک‌ کلینتون به پیروزی یلتسین در انتخابات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗