skip to Main Content
کندی در روند آزادی صیادان دربند دزدان دریایی سومالی
جامعه کیوسک

کندی در روند آزادی صیادان دربند دزدان دریایی سومالی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اعلام کرد: از آنجایی که طرف مقابل، دولت رسمی سومالی نیست، روند آزادسازی صیادان دربند به کندی پیش می‌رود.

از فروردین ماه سال ۹۴ یعنی بیش از ۶۰۰ روز پیش لنج ناخدا جمال‌الدین دهواری به همراه ۲۰ صیاد در دام دزدان دریایی سومالی گرفتار شد. براساس آخرین خبرها ۸ نفر از این صیادان به علت شکنجه های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته، ۴ نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفر نیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاده‌روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است، اما هنوز ۸ تن از صیادان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیرند.

علی اصغر مجاهدی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران همچنین از توافق با وزارت کشور برای جبران خسارت‌های ناشی از دزدی دریایی خبر داده است.

علاوه بر وضعیت سخت صیادان دربند ایرانی، خانواده این صیادان هم نزدیک به دو سال است که در اضطراب و نگرانی روزگار می‌گذرانند. پیش از این صاحب لنج ۳۵۰ میلیون تومان پول از مساجد و اهالی شهر جمع کرده و برای دزدها فرستاده بود اما رابطی که قرار بود پول را به دزدان دریایی بدهد، با پول‌ها فرار می‌کند.

همچنین بخوانید:  درخواست خانواده صیادان اسیر برای مداخله مستقیم روحانی
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗