skip to Main Content
نتانیاهو: در دولت ترامپ هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم
سیاست کیوسک

نتانیاهو: در دولت ترامپ هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست مرکز «سابان» در موسسه بروکینگز مدعی شد که شهرک‌سازی‌ها تاثیری بر روند مذاکرات صلح با طرف فلسطینی ندارد، این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا با این نظر مخالفت کرد.

در مقابل جان کری، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که با اظهارات نتانیاهو موافق نیست. به گفته کری اگر شما گروهی را در اختیار دارید که به صورت هدفمند بر شهرک‌های واقع در مناطقی که تشکیل کشور فلسطین را غیر ممکن می‌سازد تمرکز کرده‌اند، در واقع این گروه یک هدف مشخص دارند و آن هم ممانعت از برقراری صلح است.

نتانیاهو البته در ادامه این نشست تاکید کرده واشنگتن نمی‌تواند بر سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل تاثیری بگذارد. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ به اسرائیل اجازه خواهد داد در مورد شهرک‌سازی‌ها هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد گفت: فکر می‌کنم ما در دولت آتی آمریکا می‌توانیم هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم.

تا امروز بسیاری از کشورهای جهان از جمله حامیان اروپایی و امریکایی اسرائیل خواستار توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی شده‌اند با این حال رژیم صهیونیستی بی‌توجه به این مخالفت‌ها به شهرک‌سازی در این مناطق ادامه می‌دهد.

در سال‌های گذشته اختلاف بین دولت باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی به بالاترین سطح خود رسیده بود، اما روی کارآمدن دونالد ترامپ در امریکا، نتانیاهو را برای پیش‌بردن سیاست‌های خود امیدوارتر کرده است.

همچنین بخوانید:  ۴۰۰هزارتومان؛ هزینه حداقلی سفره یلدای کارگران
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗