skip to Main Content
آغاز به کار جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان
جامعه فرهنگ کیوسک

آغاز به کار جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان

چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین از دیروز (۱۲ آذر) با رژه گروه‌های نمایشی در فضای باز عمارت چهلستون آغاز به کار کرد. این جشنواره که تا هفدهم آذر ادامه دارد در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و کودک برگزار می‌شود. در این جشنوازه گروه‌های داخلی از ۲۲ استان و ۶ گروه‌ از کشورهای خارجی شرکت کرده‌اند.

چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان، با هدف فرهنگ سازی در راستای نگرش مثبت نسبت به معلولان و ایجاد فرصت‌های برابر با سایر افراد جامعه برای آنها در اصفهان برگزار می‌شود.

سعید صادقی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان پیشتر درباره این جشنواره گفته بود: دغدغه تمامی دستگاه‌های کشور بر زیست بهتر و شرایط بهینه زندگی برای معلولان است، اما ما هنوز تا رسیدن به نقطه نهایی منظور شده در پیمان‌نامه جهانی حمایت از معلولان و اجرای تمامی این موارد در سطح کشور اندکی فاصله داریم که به یاری خدا و همکاری دستگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

او با اشاره به این نکته که نزدیک به ۱۲ درصد از جامعه را افراد معلول تشکیل می‌دهند، ادامه داد: تلاش سازمان بهزیستی همواره برطرف کردن مشکلات معلولان بوده است، اما ما همچنان در مواردی همچون مناسب‌سازی فضاهای شهری، اشتغال، ازدواج و پاره‌ای از حقوق منظور نشده در قوانین با مشکلاتی مواجه‌ایم.

رئیس اجرایی جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان، امید آفرین با طرح این نقطه نظر که معلولان ما نیازمند تأمل‌اند و نیازی به تحمل ندارند، افزود: یکی از مراحل بسیار مهم و قابل توجه در ارتباط با توانمندسازی معلولان، کمک به مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های جمعی و مشارکت اجتماعی است که این مسئله تنها با برابر دانستن آن‌ها در تمامی زمینه‌ها همانند شهروندی عادی و سالم امکانپذیر است.

همچنین بخوانید:  چگونه شهرها دوستدار سالمند می‌شوند؟

در ایران اغلب فضاهای عمومی دور از دسترس معلولان قرار دارد و همین موضوع باعث کاهش مشارکت آنها در جامعه شده است. کمبود فرصت‌های شغلی هم از دیگر مشکلاتی است که همواره معلولان با آن روبرویند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗