skip to Main Content
دو سوم حیوانات وحشی تا سال ۲۰۲۰ نابود خواهند شد
زمین کیوسک

دو سوم حیوانات وحشی تا سال ۲۰۲۰ نابود خواهند شد

۶۷٪ از حیوانات کره‌ی زمین بر اثر دستکاری انسان در محیط زیست تا سال ۲۰۲۰ نابود خواهند شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۲ رشد جمعیت حیوانات ۵۸٪ کاهش داشته است. اگر بشر همین روند را طی کند  منجر به نابودی همیشگی بسیاری از گونه‌های وحشی خواهد شد.

گونه‌های رو به انقراض تنها به حیوانات روی خشکی محدود نبوده و بسیاری از آن‌ها به شناخته‌شدگی گربه‌ی وحشی و حیوانات آبزی هم‌چون وال‌ها نیستند. مهم‌ترین عامل در انقراض حیوانات وحشی، تغییرات آب و هوایی است. این تغییرات که سوخت‌های فسیلی در آن سهم بالایی دارند،  منجر به گرم شدن کره‌ی زمین و نابودی بخشی از محیط زیست این گونه‌ها شده است.

مارکو لامبرتینی، سرپرست تحقیقات WWF است که به تازگی گزارشی در رابطه با نابودی این بخش از حیات وحش منتشر کرده است. لامبرتینی در رابطه با اهمیت این ارقام این‌طور می‌گوید: « تنوع و ازدیاد حیات در کره‌ی زمین از زیربنا چرخه‌های پیچیده‌ی محیط زیست است. این زندگی است که زندگی را حمایت می‌کند، و ما هم جزئی از همین چرخه هستیم. در صورتی که تنوع بایولوژیکی در این چرخه‌ها از بین برود، حیات به این شیوه که ما آن را درک می‌کنیم از بین خواهد رفت.»

بی‌شک نابودی این گونه‌ها تنها به خط خوردن اسم آن‌ها از حیات وحش ختم نمی‌شود و این شروع نابودی چرخه‌های زیستی متصل به این گونه‌ها خواهد بود. در ادامه‌ی این گزارش به ضرورت کنش و ارزش زمان اشاره‌ شده است. این گزارش وضیعتی که بشر در محیط زیستی خود به وجود آورده است را شُک آور قلمداد کرده است و دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را عصر فرمانروایی بشر بر زمین می‌خواند. فرمانروای‌ای که ممکن است منجر به نابودی حیات بر کره‌ی زمین شود.

همچنین بخوانید:  شکست در پروژه احیای گوزن در لرستان با سنگ‌اندازی مردم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗