skip to Main Content
انسان‌ها با خوردن پستانداران آن‌ها را به مرز انقراض رسانده‌اند
زمین کیوسک

انسان‌ها با خوردن پستانداران آن‌ها را به مرز انقراض رسانده‌اند

بنا بر اولین گزارشی که بروی تاثیرات شکار انسان‌ها انجام شده انسان‌ها با خوردن صدها گونه از پستانداران – از شامپانزه گرفته تا اسب‌آبی و خفاش- آنها را به سر حد انقراض رسانده‌اند.

گوشت‌شکار همواره یکی از منابع تغذیه برای افراد روستانشین و بیرون شهرها بوده است، اما با وسعت گرفتن جاده‌ها و ورودشان به مناطق دور افتاده، شکار تجاری در ابعاد وسیع کم کم دارد جنگل‌ها و دیگر سکونت‌گاه‌های حیوانات وحشی را خالی می‌کند.

دانشمندانی که این تحقیق را انجام داده‌اند هشدار دادند که در صورتی که اقدامی جدی علیه این موضوع انجام نشود، با از میان رفتن این گونه‌های جانوری، زندگیِ میلیون‌ها انسانی که ادامه بقایشان به گوشت شکار وابسته است نیز به خطر می‌افتد.

پیش از این هم گزارش شده بود که جهان طبیعت در حال حاضر در شدیدترین وضعیت انقراضی قرار دارد. گفته می‌شود که وجود انسان‌ بر روی زمین سرعت انقراض جانوران را ۱۰۰ برابر کرده است.

ckz-mandrill-baboon
مندریل یکی از گونه‌های در حال انقراض است که عموما به هدف خورده شدن شکار می‌شود

به گفته این گزارش‌ها در حال حاضر ۳۰۱ گونه از پستانداران به این دلیل در خطر انقراض قرار دارند، یعنی ۷ درصد پستاندارانی که در خشکی زندگی می‌کنند. به عبارت دیگر نزدیک به یک چهارم حیوانات در حال انقراض به سبب خورده شدن توسط انسان‌ها به این وضعیت رسیده‌اند. دیگر پستانداران به خاطر از دست دادن محل سکونت و یا شکار شدن به اهداف دیگر در خطرند، مانند فیل‌ها که به خاطر عاجشان شکار می‌شوند.

یکی از محققان در این باره می‌گوید «باید میان کسانی که گزینه‌ای جز خوردن گوشت شکار ندارند و آنهایی که در شهرها زندگی می‌کنند و نسبت به خوردن گوشت شکار احساس نوستالژی می‌کنند، اما احتیاجی به آن ندارند، تفاوت قائل شد. دومی صرفا یک کار لوکس و تجملی است.»

همچنین بخوانید:  سازمان محیط‌زیست حق وتو کردن هیچ طرحی را ندارد

 

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗