skip to Main Content
تقاضای آژانس‌های مسافرتی برای تور شکار
کیوسک

تقاضای آژانس‌های مسافرتی برای تور شکار

انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در نامه‌ای به رییس سازمان محیط زیست خواهان صدور مجوز برای برگزاری تورهای شکار شده است.

محمدحسن کرمانی مدیرعامل انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران دراین‌باره گفت: نامه نوشتیم که تورهای شکار برپا شود. هنوز خانم ابتکار به این نامه پاسخ نداده است احتمالا رویه ایشان بر عدم پاسخگویی است. وی ادامه داد: ما پیرو عقل، کار می‌کنیم نه احساسات. منظور از شکار تحفه، شکار حیواناتی است که از چرخه طبیعت درحال خارج شدن هستند و عمر خودشان را کرده‌اند نه آنها که در حال انقراض هستند. کرمانی بیان کرد:نمی‌توان تنها به دلیل دوست داشتن عده‌ای از افراد، منتظر ضربه اقتصادی باشیم. برخی از حیوانات از چرخه حیات خارج می‌شوند پس به جای اینکه آن حیوان خوراک مورچه و شغال شود می‌توان از محل شکارش، میلیاردها دلار پول درآورد.

احمد نادری یکی از فعالان محیط زیست در استان لرستان با انتقاد از نامه انجمن دفاتر مسافرتی به سازمان محیط زیست گفت: اگر صنعت گردشگری با تخریب حیات وحش و محیط زیست رونق پیدا می‌کند، ما چنین رونقی که تنها سودش به آژانس‌های مسافرتی می‌رسد را نمی‌خواهیم. نادری گفت: بسیاری از فعالان گردشگری بر این باورند که شکارچیان را می‌توان در قالب تور به ایران آورد آیا تنها تورهای گردشگری ما و متقاضیان ورود به ایران شکارچیانی هستند که اگر به ایران نیایند با ضرر چند میلیارد دلاری مواجه می شویم یا می توانیم برای ورود انواع دیگر گردشگران هم برنامه‌ریزی کنیم؟

انقراض و تلفات گونه‌های جانوری در ایران به مرحله خطرناکی رسیده است. شکارچیان به محیط‌بانان که از این مناطق حفاظت می‌کنند، نیز رحم نکرده‌ و در ماه‌های گذشته چندین محیط‌بان به ضرب گلوله شکارچیان کشته شده‌اند.

همچنین بخوانید:  حمله پهپادی برای ترور نخست‌وزیر عراق

2150424

 

یک نظر
  1. سلام به میدان و تشکر از مطالب خوب او

    در مورد مطلب فوق باید گفت که ظاهرا مدیرعامل انجمن صنفی تورهای گردشگری مطالعه بسیار کمی در مورد چرخه حیات دارند. نمی‌دانند که آن حیوان رو به موت خود موجب زندگانی و طول عمر چند حیوان و جانور دیگر می‌شود. البته توقعی هم از این گونه افراد نمی‌توان داشت. وقتی نفع و ضرر را صرفا در دلار منتقل شده به حساب شخصی خود می‌پندارند جای هیچ تعجبی باقی نمی‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗