skip to Main Content
وزارت نفت از خشک کردن عمدی تالاب هورالعظیم دست برمی‌دارد
زمین کیوسک

وزارت نفت از خشک کردن عمدی تالاب هورالعظیم دست برمی‌دارد

استاندار خوزستان گفته «از این پس حفاری شرکت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم تنها در آب انجام خواهد شد». بنابر اظهارات غلامرضا شریعتی، وی اعتراض مردم خوزستان نسبت به خشک کردن تالاب و تغییرات زیست‌محیطی را به اطلاع وزیر نفت رسانده و قرار شده شرکت‌های نفتی تالاب هورالعظیم را خشک نکنند. فعالیت شرکت‌های نفتی در میدان نفتی این منطقه، در سال‌های گذشته منجر به خشک کردن عمدی بخش‌های وسیعی از تالاب به منظور انجام عملیات حفاری شده است. دلیل این کار، نبود تجهیزات حفاری در آب عنوان شده بود.

از خشک شدن هورالعظیم در کنار سدسازی‌های صورت گرفته در این استان و انتقال آب از سرچشمه‌های کارون به‌عنوان دلایل افزایش میزان ریزگردها در منطقه نام برده شده است. استاندار خوزستان در اولین نشست خبری خود گفته بود در سیاست‌های انتقال آب، با دولت «هم نظر» است. یکی از دلایل برکناری استاندار پیشین خوزستان، مخالفت او با طرح‌های انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران در دولت حسن روحانی دانسته شده بود.

در همین حال رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور نسبت به افزایش میزان سرطان و بیماری‌های تنفسی به‌دلیل وجود ریزگردها و آلودگی‌های نفتی هشدار داده و معصومه ابتکار اعلام کرده در خصوص مساله گرد و غبار «اغراق» و «جو سازی» می‌شود.

new.

همچنین بخوانید:  خروج رسمی آمریکا از پیمان پاریس
یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗