skip to Main Content
گلایه کشاورزان دزفول از خلف وعده دولت در پرداخت وجوه ذرت
جامعه کیوسک

گلایه کشاورزان دزفول از خلف وعده دولت در پرداخت وجوه ذرت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: دولت در پرداخت مطالبات ذرتکاران برخلاف تعهدات خود عمل کرده و علاوه بر پرداخت با تأخیر این مطالبات، بخشی از پول را به دلایل مختلف به کشاورزان نداده است.

به گفته «ناصر نظرزاده» کشاورزان شمال خوزستان در سال گذشته ذرت به میزان قابل توجهی و با کیفیت بسیار بالا کشت کردند، به گونه‌ای که این ذرت یکی از مرغوب‌ترین ذرت‌های عرضه‌شده در بازار بود و در بورس به فروش رسید.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول عدم پرداخت پول کشاورزان را خلاف قرارداد تنظیم شده از سوی دولت دانست و گفت: طبق قراردادها دولت باید همه پول کشاورزان را پس از به فروش رسیدن ذرت در بورس به آن‌ها پرداخت می‌کرد اما بخشی از مبلغ و بهای ذرت را به عناوین مختلفی کم کرده است که کشاورزان از این مساله گلایه دارند.

وی گفت: قرار نبود تا کشاورزان هزینه‌های دولتی را پرداخت کنند اما اکنون شاهد هستیم که بخشی از پول‌هایی که باید به کشاورزان جهت فروش رفتن ذرت به آن‌ها پرداخت شود، به عنوان هزینه‌های دولتی مانند ارزش افزوده و … از طلب کشاورزان کم شده است.

با توجه به شرایط بوجود آمده اگر دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکند و پس از خرید محصول، مشکلات این چنینی برای کشاورزان به وجود بیاورد، کشاورزان دیگر نمی‌توانند به کشت بپردازند زیرا برای آن‌ها به صرفه نخواهد بود.

 

همچنین بخوانید:  یک صراحت لهجه‌ی مهم
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗