skip to Main Content
بیست و دو امضا برای کاهش اختیارات شهردار تهران
جامعه کیوسک

اقدام شورای شهر برای افزایش شفافیت مالی

بیست و دو امضا برای کاهش اختیارات شهردار تهران

بیست و دو نفر از اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در اعتراض به آنچه نبود شفافیت مالی در سیستم مالی شهرداری اعلام کردند، طرحی را امضا کرده‌‌اند که به موجب آن قرار است اختیارات شهردار تهران به میزان درخور توجهی کاهش یابد.

در جلسه روز سه‌شنبه ۲۲ تیر، احمد حکیمی‌پور تلاش کرد تا برای طرحی جهت جلوگیری از روند افزایش اختیارات شهردار امضا جمع کند. بیست و دو نفر از اعضای شورا آن را امضا کردند تا هرچه‌زودتر در دستور بررسی حتی با فوریت قرار گیرد.

براساس ماده‌واحده این طرح کلیه اختیارات تفویض‌شده به شهردار تهران براساس مصوبه سال ٧٨، کان‌لم‌یکن اعلام خواهد شد.

شورای شهر تهران تیر ٧٨ مصوبه «تفویض برخی از اختیارات شورای اسلامی شهر به شهردار تهران یا مقام مجاز از طرف وی» را تصویب می‌کند. براساس مفاد این مصوبه تصویب و انجام معاملات تا سقف سه میلیارد تومان، تصویب و انجام معاملات تا ۵٠٠ میلیون تومان، انجام معاملات با ترک تشریفات مناقصه و مزایده تا مبلغ یک میلیارد تومان به شهردار تهران محول شده است.

احمد حکیمی‌پور درباره این طرح گفت: «مسئله این است که نمی‌توانیم درباره عملکرد بخش‌های مالی در شهرداری و حسن انجام امور آنها اطمینان حاصل کنیم و به‌همین‌دلیل به دنبال تجدید نظر اختیارات شهرداری هستیم. سطح معاملات شهرداری سال‌هاست که حتی در مناطق از چند میلیارد گذشته و بهتر است در چنین فضایی معاملات به شورا آورده شود تا اعضای شورا در جریان امور قرار بگیرند.»

نامه‌ها، تذکرهای کتبی و شفاهی اعضای شورای شهر تهران از سوی شهردار و معاونان وی و نیز تأخیری که هیأت‌رئیسه شورا بارها از آن گلایه کرده است، یکی از دلایل موافقت اعضای شورا با این طرح بوده است. بسیاری از موضوعات هستند که گزارش شفاف و نهایی درباره عملکرد مالی آنها به رسانه‌ها و حتی به اعضای شورا داده نمی‌شود. در آخرین مورد شورا بارها درباره عملکرد مالی شهرداری در آماده‌سازی نمایشگاه شهر آفتاب گزارش خواسته بود اما تاکنون خبری از این گزارش نشده است.

همچنین بخوانید:  خلیل‌آبادی: سهم‌دهی شهردار تهران به جناح‌های سیاسی در انتصاب‌ مدیران

در مقابل ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران هم در گفت‌وگو با سایت شهرداری اعلام کرده این طرح با روح قانون مخالف است و اخلال در روند اجرائی مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗