skip to Main Content
انتشار مجموعه مقالات نخستین همایش خشونت کلامی
جامعه کیوسک

انتشار مجموعه مقالات نخستین همایش خشونت کلامی

مجموعه مقالات نخستین همایش خشونت کلامی منتشر شد.

نخستین همایش ملی خشونت کلامی در فروردین ۱۳۹۵ در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به همت انجمن زبان‌شناسی ایران و با همکاری پژوهشکده مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبایی، نشر نویسه پارسی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شد.

همایش ملی خشونت کلامی تلاشی است برای شناسایی الگوهای خشونت کلامی و تحلیل و بررسی آنها. نتایج حاصل از این پژوهش‌ها، دستاوردهای ارزشمندی را در اختیار کارشناسان و صاحب‌نظران علوم تربیتی، روانشناسی و رفتارشناسی قرار می‌دهد تا با بهره‌گیری از آن در برنامه‌ریزی‌های کلان تربیتی و در مطالعات محض و کاربردی به‌کار گرفته شوند.

در این مجموعه، مقالاتی با عنوان «آزار زبانی در محیط کار»، «سکوت: ابزاری کلامی، جنسیتی در تحمیل خشونت»، «بررسی الگوهای خشونت کلامی براساس فرانقش بینافردی»، «بررسی نقش مؤلفه‌های صمیمیت، طبقه اجتماعی و قدرت اجتماعی در ایجاد خشونت کلامی در میان دانش‌آموزان دبیرستانی»، «بررسی میزان خشونت کلامی در زبان فارسی و کردی با توجه به مولفه جنسیت»، «استعاره‌های مفهومی خشم در زبان فارسی: رویکردی شناختی و پیکره‌ای» و… منتشر شده است.

مجموعه مقالات نخستین همایش خشونت کلامی به کوشش دکتر گلرخ سعیدنیا و دکتر آزاده میرزایی از سوی نشر نویسه پارسی با قیمت سی هزار تومان منتشر شده است.

 

همچنین بخوانید:  گونتر گراس درگذشت
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗