skip to Main Content
مدرسه فدک: به آن دانش آموز جایزه دادیم، عکس و فیلمش هم هست
جامعه کیوسک

مدرسه فدک: به آن دانش آموز جایزه دادیم، عکس و فیلمش هم هست

چندی پیش گزارشی در روزنامه شهروند چاپ شد که بر اساس آن یکی از دانش‌آموزان دبستان غیر انتفاعی فدک به دلیل بدهی پدر دانش‌آموز به مدرسه از دریافت جایزه و تشویق و تقدیر در جشن آخر سال محروم شده بود. پدر دانش آموز در گفتگو با روزنامه شهروند ادعا کرده بود که این اولین بار نیست که دخترش به علت بدهکاری از سوی مسئولان مدرسه مورد تبعیض قرار می‌گیرد.

اما روز شنبه ۲۳ خرداد، اداره کل آموزش و پرورش تهران ادعای پدر دانش‌آموز را رد و آن را کذب اعلام کرد. روابط عمومی آموزش و پرورش جوابیه‌ای به نقل از اولیا و مربیان دبستان فدک تهیه و برای روزنامه شهروند ارسال کرد. در این نامه تاکید شد که دانش‌آموز مذکور در جشن آخر سال مانند همه دانش‌آموزان دیگر تشویق شده و جایزه گرفته است و عکس و فیلم این برنامه برای اثبات این اتفاق موجود است. نامه مدعی است که برخلاف اظهارات پدر دانش‌آموز، بدهی وی به مدرسه پنج ماه به تعویق انداخته شده و نه دو ماه.  همچنین این دانش‌آموز از کلاس هنر محروم نشده و در اردوهای مدرسه و برنامه‌های فوق برنامه شرکت داشته است. مدرسه فدک تاکید می‌کند که تنها برنامه‌ای که دانش‌آموز در آن شرکت نداشته جشن تکلیف بوده که خود والدین به شرکت در این مراسم رضایت ندادند.

در ادامه، نامه پدر دانش‌آموز را متهم به دروغگویی می‌کند و معتقد است «این ولی برای خواسته خود فرزند معصومش را وسیله قرار داده است.»

در گزارش شهروند پدر دانش‌آموز گفته بود: «معمولا به دلیل شرایط مالی و حقوقی من و همسرم که هردو کارمندیم، با تأخیر می‌توانیم قسط شهریه را پرداخت کنیم و معمولا در زمان این تاخیر، با دختر ما رفتار تبعیض‌آمیزی می‌شود؛ نمونه‌اش هم همین دیروز که برای جشن پایان ‌سال به مدرسه رفته بودیم. من آنجا بودم و به چشم دیدم که به همه هدیه دادند، غیر از او.»

همچنین بخوانید:  عشق در دوران انقلاب

و در ادامه، تبعیض را محکوم کرده بود:«حالا ندادن کارنامه یا جایزه برای ما آن‌قدر مهم نیست، برای من این تبعیض مهم است. به نظر من این موضوع، غیرقابل چشم‌پوشی است. به نظرم این یک نشانه است، نشانه‌ای از یک اتفاق اخلاقی بزرگ که در این کشور افتاده و متاسفانه خبر از اتفاق‌های بزرگتر می‌دهد وگرنه شاید کل این ماجرا در نگاه اول آن‌قدر مهم به نظر نرسد.»

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗