skip to Main Content
پرتاب کیک شکلاتی به نماینده پارلمان آلمان
سیاست کیوسک

پرتاب کیک شکلاتی به نماینده پارلمان آلمان

یک عضو گروه موسوم به «ضد فاشیست» با کیک شکلاتی به نماینده پارلمان آلمان حمله کرد. سارا واگنکنشت در جریان سخنرانی در کنگره حزب در صندلی جلو نشسته بود که یک مرد جوان در مقابل این زن توقف کرد و پیش از آنکه شعار دهد، یک کیک شکلاتی را به صورت وی زد. این مرد جوان بعدا گفت که به گروهی موسوم به «ضد فاشیست، کیک‌ها علیه دشمنان بشریت» مربوط است.

سارا واگنکنشت نماینده حزب چپ در پارلمان آلمان که پیشتر به دلیل اظهار نظر بحث‌برانگیزش در مورد پناهندگان مورد انتقاد هم‌حزبی‌هایش قرار گرفته است. وی در ارتباط با حوادث جشن سال نو در کلن که در آن گروهی از پناهجویان به آزار جنسی متهم شده بودند اظهار کرده بود:‌ «کسی که از حق مهمان بودنش سواستفاده می‌کند از آن محروم خواهد شد.» استفاده از «حق مهمان بودن» به جای «حق پناهندگی» موجب انتقادات درون حزبی به وی شد. از دیگر سوی گروه مهاجم متهم شده است که از مسأله پناهجویان برای تصفیه حساب سیاسی علیه این نماینده استفاده کرده است.

این دومین سیاستمدار آلمانی است که با حمله‌ای مشابه در طول سال جاری میلادی مواجه می‌شود. بئاتریس فون استورچ از حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» که به دلیل سیاستها و مواضع ضد مهاجرتش و شبه فاشیستی‌اش مشهور است ماه گذشته میلادی با کیک مورد هدف قرار گرفته بود.

سیاست های دولت های اروپایی در قبال پناهجویان به ویژه در دو سال اخیر  بارها مورد انتقاد گرفته است؛ پیش از این دولت دانمارک اعلام کرده بود اشیاء قیمتی پناهجویان را برای تامین مخارجشان مصادره می کند و دولت فنلاند نیز خواهان کار مجانی پناهجویان شده بود تا آنها را وادار به برگشتن به کشورهای خود کند. دولت نروژ نیز پناهجویان را در کمپ‌ها و مناطق بد آب و هوای این کشور همانند مناطق قطبی اسکان داده بود.

همچنین بخوانید:  تغییرات اقلیمی؛ عامل پنهان کاروان مهاجران

این متن با توجه به اطلاعات تکمیلی  ویرایش شد.

5 نظر
  1. این خبر حتما اشتباه ترجمه شده . این حزب کاملا مدافع حقوق پناهجویان هست وحتى بیشتر از احزاب دیکر

  2. من نمی دونم مواضع ضد مهاجرت صحرا رو از کجا آوردن ؟؟ من هم سخنرانی ها و هم فیس بوک صحرا رو دنبال می کنم و هیچ وقت همچین چیزی ندیدم و اتفاقا در بین هم حزبی های خودش بیشتر از همه رادیکال هست و توی کنفرانس روزا لوکزامبورگ که همین چند وقت پیش برگزار شد به شدت از مرکل به خاطر ژست ادم خوبه (gutmenschentum) که در مقابل پناهجویان گرفته انتقاد کرد و همیشه هم سیاست های چپ رادیکال رو دنبال و تبلیغ می کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗