skip to Main Content
مجمع عمومی سازمان مردم نهاد باهمستان
جامعه کیوسک

باهمستان به تعداد اعضایش بزرگ می‌شود

مجمع عمومی سازمان مردم نهاد باهمستان

باهمستان، سازمان مردم نهاد در حوزه شهری، به تازگی فراخوانی برای عضوگیری رسمی در این نهاد منتشر کرده است. در این راستا، هفته آخر خرداد، اولین مجمع عمومی باهمستان برگزار خواهد شد که در آن اولویت‌های سالیانه و اعضای مدیریتی تعیین خواهند شد.

در صفحه عضو‌گیری باهمستان آمده است: «نمی‌توان به امید مدیران صالحی نشست تا حقوقمان را به ما بازگرداند چراکه ساختار فرایند تصمیم‌گیری عمومی به‌گونه‌ای شکل‌گرفته است که افرادی که بیشترین دسترسی را منابع قدرت و سرمایه دارند بیشتر از همه دیده و شنیده می‌شده و درنتیجه بیش از همه منافعشان در فرایندهای توسعه مدنظر قرار می‌گیرد. به همین جهت نمی‌توان مددجوی چنین ساختاری بود. استقلال از این ساختار راهی لازم برای احقاق حق بر شهر و در اولویت آن حمایت از موضوعات و اقشار به حاشیه رانده‌شده است. استقلالی که تنها از طریق همیاری و همکاری تمام اعضای جامعه ممکن می‌شود. ما در این مسیر تنها می‌توانیم به خود متکی باشیم و هرکدام به فراخور توان و امکاناتمان نقشی مؤثر در این مسیر ایفا کنیم.»

در ادامه، متن و ویدیوی فراخوان را بخوانید و ببینید.

 

 

باهمستان سازمانی است مردم نهاد که در راستای حمایت از حق برابر همه نسبت به شهر در ۱۱ مهر ۱۳۹۱ شکل گرفت. باهمستان در تلاش است تا با پشتوانه حمایت و مشارکت مردمی از نیازهای نادیده گرفته شده و گروه‌های به حاشیه‌رانده شده در فرایند توسعه شهری حمایت کند. هر موضوع و یا گروهی که به نوعی در فرایند توسعه و مدیریت شهری به حاشیه رانده شده موضوع هدف باهمستان است.

همچنین بخوانید:  نیاز به نگاهی نو در مدیریت شهری: انسان‌مدار و مردم‌محور

باهمستان در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۳ موفق به اخذ مجوز فعالیت به عنوان سازمان مردم‌نهاد از وزارت کشور شد و در ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۴ در سازمان ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید. باهمستان طبق اساسنامه از هیچ نهاد، ارگان و گروهی که منافع مالی یا سیاسی در توسعه شهر دارد کمک مالی دریافت نمی‌کند و برای پیشبرد اهداف خود به حق عضویت اعضا و کمک‌های مالی افراد دغدغه‌مند متکی است. استقلال باهمستان تنها از طریق همیاری و همکاری تمام اعضای جامعه ممکن می‌شود.

بعد از چهار سال فعالیت،‌ شرایط برگزاری مجمع باهمستان فراهم شده است. در این راستا، باهمستان از شما دعوت می‌کند تا با عضویت و مشارکت در اولین، و شاید مهمترین، مجمع عمومی باهمستان که در هفته‌ی آخر خردادماه ۹۵ برگزار می‌شود:

  • اولویت‌های سالیانه باهمستان را تعیین کنید؛
  • اعضای هیات مدیره این مجمع را برای دو سال انتخاب کنید؛
  • از میان خود بازرسی برای نظارت بر تصمیمات هیات مدیره و اقدامات تیم اجرایی انتخاب کنید؛
  • به استقلال باهمستان از نهادها و بازیگران قدرتمند موجود در شهر کمک کنید؛ و
  • بخشی از تجربه‌ای جدید در ساختار مدنی کشور باشید.

از اولین اعضای رسمی این حرکت مدنی باشید و آینده باهمستان را رقم بزنید. باهمستان به تعداد اعضایش بزرگ می‌شود.

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗