skip to Main Content
مخالفت شورای شهر تهران با طرح صیانت از باغات
زمین کیوسک

مخالفت شورای شهر تهران با طرح صیانت از باغات

شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته خود، با طرح صیانت از باغات مخالفت کرد. این در حالیست که هر روز از تعداد باغات تهران کاسته می‌شود و به جای آن برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه در مناطق مختلف ایجاد می‌شود. محمد سالاری، یکی از مخالفان این طرح، خود گفته که باغات تهران در «وضعیتی اورژانسی» به سر می برند «اما در عین حال باید این را هم در نظر گرفت که محدودیت بیش از اندازه خود موجب دوری مردم از قانون خواهد شد». یکی دیگر از مخالفان این طرح اسماعیل دوستی بوده که او هم در عین تایید اینکه «روح حاکم بر شهر تهران به گونه ای است که شهر برای زندگی نیست»، با تصویب چنین طرحی مخالفت کرده است. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، احمد دنیامالی و حبیب کاشانی نیز از مخالفان جدی این طرح هستند.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران، در این خصوص گفته «بالغ بر ۷۰ درصد اعضای شورای شهر تهران مخالف لغو  مصوبه برج-باغ ها هستند. دلیل منطقی نیز برای این مساله مطرح نمی شود. در واقع یک عده از اعضای شورا که سکوت کردند، تنها بنده و آقای حافظی موافق لغو این مصوبه هستیم». وی افزوده «سه سال است که این طرح به فردا موکول می شود. امروز هم تلاش کردیم تا لغو آن رأی بیاورد اما تدبیر دوستان در شورا این بود که رأی نیاورد. در حالی که ۵ ماه تمام بر روی این طرح کار کارشناسی انجام شده است».

بر اساس ماده ۳ این طرح، شهرداری مکلف است آن قسمت از اراضی که در نتیجه اجرای طرح های تکفیکی اراضی مزروعی و باغات به تملک شهرداری در می آید را صرفا به توسعه فضا سبز اختصاص دهد و از اختصاص آن به هر نحو در سایر کاربری خدمات شهری خودداری نماید.

همچنین بخوانید:  خیر و شر باغ کتاب
یک نظر
  1. به جهنم. اینقدر برج بسازند به جای باغ ها که تهران بشود جنگل سیمان و آهن. (که شده است)
    آدمها پا دارند و مهاجرت میکنند.
    مخصوصن ما که خانه به دوشیم.
    علی می‌مونه و حوضش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗