skip to Main Content
جریمه قاچاق دارو پنج هزار تومان است
اقتصاد سیاست کیوسک

جریمه قاچاق دارو پنج هزار تومان است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در یک برنامه تلویزیونی گفته «مافیای ثروت و قدرت در بخش‌های اجرایی و حاکمیتی تنیده شده است که هر مسئولی بخواهد در مقابل آن بایستد به سختی می‌تواند دوام بیاورد». علیرضا جمشیدی قاچاقچیان بزرگ و سازمان یافته در کشور را داری «حاشیه امن» توصیف کرده و افزوده «من برای بررسی یک پرونده ۳۶ میلیاردی قاچاق نفت ۱۰ جلسه برگزار کردم که مسیر این پرونده در مسیر حق و درست هدایت شود اما از زمین و زمان فشار وارد می‌کردند».

او همچنین به وضعیت قاچاق در گمرگ پرداخته و اشاره کرده در گمرک به طور نظام‌مند مدیریتی ایجاد شده که مقابله با آنها با مقاومت شدید و فشار روبرو می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، گمرکات کشور را نیازمند «جراحی» توصیف کرده و در مورد مناطق آزاد اظهار داشته « مناطق آزاد به محل قاچاق تبدیل شده‌اند و مشکلی از مرزنشینان و مردم محروم حل نکرده است». وی گفته «افراد خاصی» کالای ذخیره شده پشت مرزها را وارد می‌کنند که شناختن آنها کار مشکلی نیست. این عضو «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» افزوده «اولین بار در صدا و سیما می‌گویم بازرسان تعزیرات حکومتی برای نخستین بار فقط پنج هزار تومان برای قاچاق دارو می‌توانند قاچاقچی را جریمه کنند».

جمشیدی همچنین به برخی اظهارات در خصوص انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان واکنش نشان داده و گفته «اکنون با فشار و اصرار، گشت‌های تعزیرات را ادامه می‌دهیم اما آقایان می‌گویند سازمان تعزیرات و سازمان حمایت حکومتی باید منحل و اقتصاد رقابتی شود، آیا این اقتصاد رقابتی است؟ چگونه است در برخی وزارتخانه‌ها، بازرسی‌ها کم شده است یا آن را به بخش خصوصی واگذار کرده اند؟» سال گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان را «کمونیستی» دانسته و خواستار انحلال آن شده بود.

همچنین بخوانید:  «دولت در اختیار صاحبان سرمایه‌های تجاری و بنگاه‌های شبه خصوصی است»
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗