skip to Main Content
نژادپرستی علیه اعراب؛ این‌بار در شیراز
جامعه کیوسک

نژادپرستی علیه اعراب؛ این‌بار در شیراز

تصاویر دریافتی از یکی از خوانندگان میدان برگه‌ای را پشت پنجره یک فروشگاه در پاساژ بین‌الحرمین شاهچراغ شیراز نشان می دهد که روی آن نوشته شده «ورود اعراب سعودی به این مکان ممنوع می‌باشد». در بخش دیگری از این برگه نوشته شده است: “ز شیـر شـتر خـوردن و سـوسـمار / عــــرب را به جــایی رسیدسـت کار / که تـــــاج کیــــانــــــی کـــنـــد آرزو / تــفــو بــر تــو ای چــرخ گـــردون تفو”. پیشتر نیز در اتفاقاتی مشابه برخی از فروشگاه‌ها از شعارهای نژادپرستانه مشابه بر علیه اعراب استفاده کرده بودند.
89f98289-af9c-47aa-b04e-5d4a963e9ed0
تنش‌های سیاسی بین ایران و عربستان سعودی در سال‌های گذشته به واکنش‌های نژادپرستانه به اعراب دامن زده‌است. پیش از این در وبسایت‌های اینترنتی نیز نشانه‌هایی از این رفتارهای نژاد‌پرستانه دیده شده بود. چنین نشانه‌هایی تا کنون واکنش جدی ای در میان رسانه های جریان اصلی و صاحبنظران آنها به دنبال نداشته و اختلاط مرزهای نژاد و سیاست در ایران در حال گسترشی خزنده و نگران کننده است.
روابط دیپلماتیک ایران و عربستان در پی اعدام روحانی شیعه شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران از آغاز سال جاری میلادی قطع شده است. نشانه‌های نژادپرستی علیه اعراب در کشور در حالی بالا می‌گیرد که تخمین زده می‌شود در استان خوزستان بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون و دویست هزار نفر عرب ایرانی زندگی می‌کنند.6ef37810-32da-492f-9639-a1906ec3252e
همچنین بخوانید:  شمع و گل و پروانه در خدمت فراموشی مادران
6 نظر
  1. اعراب نژادپرست نیستن ایرانی ها هم نژادپرست نیستن، وقتی ۱۰٪ مردم یه قومیتی نژادپرست باشن نمیشه گفت همه ی اون قومیت نژادپرست هستن، پدر و مادر همه ی انسانها یکی هستن، آدم و حوا، هیچ انسانی محل تولد، پدر و مادر، نژاد، زبان و چهره ی خودشو انتخاب نکرده، پس تفکر نژادپرستانه کاملا با عقل و منطق ناسازگاره و یه جورایی احمقانست، به شخصی که طرفداری از قومیت خودش میکنه یه جمله بگید: قبل از تولد نژاد خودتو انتخاب کرده بودی؟

  2. آفرین و آفرین و بی نهایت آفرین. نمی دونم چی بهت بگم . تو یک آدم باهوش و ژرف نگر هستی. آفرین به این کار پسندیده ات.

  3. خب وقتی همین کارو صعودی ها می کردن (پشت شیشه میزدن ورود فارس ممنوع) چرا اونجا خونتون به جوش نمیومد؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. گ‌فته عرب سعودی نگفته که عرب زمانی که سعودی ها هرچه گنده کاری با ایرانی ها میکنند از دیدگاه تو میهن فروش گجست مردم شیراز باید چکار کنند (افرین بر ان شیرازی اریایی) بژی ایران ویچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗