skip to Main Content
هیلاری کلینتون: با تمام قوا با جنبش بی‌دی‌اس خواهم جنگید
کلینتون و سابان
سیاست کیوسک

هیلاری کلینتون: با تمام قوا با جنبش بی‌دی‌اس خواهم جنگید

هایم سابانِ اسرائیلی-آمریکایی یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکا و یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات است. او به روشنی می‌گوید که در عوض این حمایت تنها یک چیز برایش مهم است؛ اسرائیل.

سابان برای تحقق هدف خود این‌بار کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون را زیر چتر حمایت خود گرفته است. گفته می‌شود او تاکنون ۲ میلیون دلار به کمپین کلینتون کمک کرده است. هیلاری کلینتون نیز این هفته وی را از موضع خود نسبت به دولت اسرائیل مطمئن کرد. این نامزد انتخاباتی در نامه‌ای به سابان[۱]یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکا و یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات ضمن ستایش از اسرائیل اعلام کرد که در صورت رئیس‌جمهور شدن مبارزه با کمپین انزوا، عدم‌سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) را در اولویت‌های خود خواهد گذاشت.

کلینتون در این نامه نگرانی خود را در مورد این جنبش ابراز کرده است. او گفته است که اولین بار وقتی عاشق اسرائیل شده که ۳۰ سال قبل با بیل کلینتون در خیابان‌های قسمت قدیمی اورشلیم قدم زدند. کلینتون همچنین اظهار داشته که از مقایسه اسرائیل و آفریقای جنوبی خیلی ناراحت است. چراکه «اسرائیل یک دموکراسی پویا و زنده است و برای ادامه حیات خود با مخاطرات بنیادی روبه‌روست.»

کمپین بی‌دی‌اس از سوی فعالان فلسطینی در سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرد و در سرتاسر دنیا محبوبیت و موفقیت بالایی داشته است. این کمپین با ایجاد فشار اقتصادی بر اسرائیل و آگاهی‌رسانی بین‌المللی در پی پایان بخشیدن به اشغال اراضی فلسطین، بازگشت فلسطینیان رانده‌شده به کشورشان، و اجرای حقوق فلسطینی‌های ساکن اسرائیل است.

همچنین بخوانید:  به فیسبوک بگویید تبلیغات املاک در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند
کلینتون و سابان
کلینتون و سابان

پانویس‌ها

۱ یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکا و یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗