skip to Main Content
مهندس‌پور: تئاتر به یک پدیده ضد اجتماعی تبدیل شده است
کیوسک

مهندس‌پور: تئاتر به یک پدیده ضد اجتماعی تبدیل شده است

فرهاد مهندس‌پور در گفتگو با ایسنا، تمایل زیادی که این روزها در تئاتر برای اجرا کردن وجود دارد را حاصل بی توجهی نسبت به ضداجتماعی شدن تئاتر می‌داند و بر این باور است که تئاتر به یک پدیده ضداجتماعی تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان تئاتر با اشاره به وضعیت بد تئاتر می گوید: تئاتر دچار این وضعیت شده چراکه نمی‌داند کجا قرار دارد… در حال حاضر برای جامعه تئاتر، صرفا اجرا کردن یک نمایش، یعنی همه چیز. در حالی که این همه‌ی تئاتر نیست. حواشی تئاتر به اندازه خود تئاتر مهم است و اینکه در چه وضعیتی و چگونه فرایند تولید تئاتر را پیش می‌بریم به اندازه خود تئاتر مهم است.

کارگردان نمایش دیر راهبان آینده تئاتر کشور را بدتر از حال حاضر پیش‌بینی کرد و گفت: روزهای بدتری هنوز در پی خواهند بود و درخشش‌هایی که گاهی به عنوان فروشِ با رقم بالا دیده می‌شوند و ذهن ما را به خود مشغول می‌کنند، بخشی از این وضعیت نابهنجاری است که با آن روبه‌رو هستیم، چراکه تئاتر برای گریز از وضعیتی که در آن قرار دارد خود را به ورطه تجارتِ صرف انداخته و این رویدادی مهلک است.

مهندس‌پور با اشاره به سوءتفاهمی که حول مفهوم تئاتر مستقل و بدون وابستگی به دولت وجود دارد می‌گوید:   این طور نیست که یک‌باره حمایت از تئاتر را قطع کنیم و تئاتر مستقل شود. این کار اصلا به معنای استقلال تئاتر نیست، بلکه درانداختن تئاتر با مشکلاتی است که تاکنون با آن‌ها آشنا نبوده است؛ در نتیجه احتمالا سراغ راه‌های ناهنجاری می‌رود تا بتواند بیشتر بفروشد.

همچنین بخوانید:  ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار؛ ارزش کار بدون ‌مزد زنان

مهندس‌پور از سال ۱۳۸۱ اجرایی رو روی صحنه نبرده و بیشتر به تدریس در دانشگاه‌ها پرداخته است.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗