skip to Main Content
جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب از امروز در هرندی
کیوسک

جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب از امروز در هرندی

معاون شهردار تهران از جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب در محله هرندی از امروز خبر داد.

حجت‌‌الاسلام «میثم امرودی» با اشاره به جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب گفت: «از امروز این جمع‌آوری آغاز و زنان کارتن‌خواب و زنان معتاد متجاهر را به مرکز شفق منتقل می‌کنیم.»

وی هم‌چنین از جمع‌آوری دست‌فروشان در محله بازار در روز گذشته با هدف ساماندهی منطقه خبر داد.

بنا بر آمار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از ۱۵ هزار کارتن‌خوابی که در کشور وجود دارد، ۵ هزار نفر زن هستند که بیش از ۹۰ درصد این افراد اعتیاد دارند. در این میان به گفته «رضا جهانگیری‌فرد» معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سن زنان کارتن‌خواب  به ۱۷ سال رسیده است.

«فاطمه دانشور» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، داشتن خانواده‌های پرتنش، آزار جسمی و جنسی، اعتیاد در خانواده و فقر مطلق را از عمده دلایل فرار دختران از خانه دانست. به گفته وی این روند نشان می‌دهد ارگان‌هایی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که باید از این افراد حمایت کنند، وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تعطیل شدن واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران را نیز یکی دیگر از دلایل مهم کارتن‌خوابی زنان دانست و گفت:«بیکاری و نبود خدمات بیمه همگانی که حمایت درستی از افراد بیکار داشته باشد، منجر به کارتن‌خوابی برخی خانواده‌ها از جمله زنان و اعتیاد آنان می‌شود.»

«فاطمه دانشور» ورود شهرداری برای جمع‌آوری زنان کارتن‌خواب در شهر را تلاشی ناموفق دانست و گفت: «زندگی این افراد به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی و اعتیاد در تلخی فرو رفته است، در این وضعیت شهرداری وارد عمل شده و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند، اما شهرداری نمی‌تواند برای انسانی که تا این حد مشکلات را تجربه کرده است، نقش موثری بازی کند چراکه مشکل این افراد با یک سرپناه موقت حل نمی‌شود.»

همچنین بخوانید:  اعلام آمادگی بیش از ۱۱۰۰۰ ایسلندی برای پذیرش پناهجویان سوری
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗