skip to Main Content
اساسنامه فدراسیون فوتبال به کام رئیس فدراسیون
کیوسک

اساسنامه فدراسیون فوتبال به کام رئیس فدراسیون

بعد از استعفای دو تن از اعضای یکی ار کمیته‌های فدراسیون فوتبال ایران به دلیل دخالت کفاشیان، انتقاداتی به اساسنامه این فدراسیون و اختیارات فراقانونی رئیس فدراسیون در آن وارد شده‌است.

مطابق ماده‌های ٣۵، ٣۶ و ٣٧ اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، اگر رئیس فدراسیون و اعضای هیأت‌رئیسه، مرتکب خلافی شوند نباید انتظار داشت که تحت‌تعقیب ارکان قضائی قرار بگیرند. چراکه در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، رئیس فدراسیون می‌تواند اعضای کمیته استیناف، اخلاق و انضباطی را به هیأت‌رئیسه پیشنهاد بدهد و هیأت‌رئیسه تأیید کند و هم می‌تواند برکناری این‌ها را از هیات‌رئیسه بخواهد. این در حالی است که این ماده قانونی با مفاد بند ۵ ماده ۶١ قوانین فیفا و همچنین ماده ٢۵ بند ٢ مغایرت دارد و در واقع در هیچ‌کجای دنیا رئیس فدراسیون چنین قدرتی روی ارکان قضائی خود ندارد. به اعتقاد کارشناسان این خود سبب ایجاد فساد در فدراسیون فوتبال ایران شده است.

در اساسنامه فیفا این کنگره فیفاست که با رأی‌گیری، اعضای کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته استیناف را انتخاب می‌کند و به دلیل این‌که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران باید منطبق بر اساسنامه فیفا باشد وجود چنین ماده‌ای در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران غیرقانونی است.

همچنین بخوانید:  60 درصد از جمعیت قطر در «کمپ‌های کارگری» زندگی می‌کنند
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗