skip to Main Content
رقابت در برگزاری حراج‌های هنری
کیوسک

رقابت در برگزاری حراج‌های هنری

دومین دوره حراج ملی برگزار شد و از  ۷۶ اثر عرضه شده، ۶ اثر از جمله گران‌ترین اثر این حراجی فروخته نشد و بسیاری از آثار نیز با قیمت پایه به فروش رسید.

در این حراج که شب ۱۷ مهر و با حضور آتیلا پسیانی چکش خورد، گران ترین اثر این حراجی مشتری نداشت. تابلو نگارگری میرزاآقا امامی با ۷۵۰ تا۹۵۰ میلیون تومان برآورد قیمت  گران‌ترین  اثر ارائه شده و از جمله آثاری بود که فروخته نشد. با این حال در مجموع ۷۰ اثر این حراج به مبلغ کلی ۴ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان فروخته شدند. گران‌ترین اثر فروخته‌شده این حراج از محمود فرشچیان بود؛ تابلویی مربوط به سال ۱۳۵۱که ۳۵۰-۵۰۰ میلیون تومان برآورد قیمت داشت و در نهایت ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد. در زمان برگزاری حراج ملی، چند خریدار از خرید آثارشان انصراف دادند و آتیلا پسیانی به نمایندگی از سوی برگزارکنندگان حراج به آن‌ها تذکر دادند. همچنین تعدادی آثار بدون امضا و با توجه به دوره تاریخی، در این حراج هنر ملی به فروش رسید.

در همین زمینه، حراج هنری تهران در خرداد برگزار شده بود که نسبت به دوره پیشین خود صد‌در‌صد رشد داشت ولی حراج ملی به نسبت دوره پیشین خود نه تنها پیشرفتی نداشت که کم‌تر هم فروخته است.

 

 

همچنین بخوانید:  ۲۸ میلیون سال از عمر مردم کم شد
0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
🌗